LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי
פורום זה נועד לפיתוח שאלות לדוגמה בשיתוף עם הקהילה
הנכם מוזמנים לחוות דעתכם לגבי השאלות שמוצגות בפורום
ולהציע שאלות דוגמה נוספות

נושא הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים"

הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים" 15 מאי 2015 14:16 #3359

  • Michael Stahl
  • Michael Stahl's Avatar
  • מנותקים
  • Fresh Boarder
  • פוסטים: 3
  • קארמה: 0
שלום!
אחת מהבקשות שאנו מקבלים לעיתים תכופות היא לפרסם עוד שאלות דוגמה לבחינות ההסמכה.
מצד אחד אנו מבינים את הצורך; מצד שני, הכנת שאלות היא תהליך לא פשוט שצורך זמן ומחשבה. כיוון שהארגון שלנו מבוסס על מתנדבים, הזמן שאנו יכולים לדרוש מהחברים הוא מוגבל, והקדימות שלנו היא לכתיבת שאלות אמיתיות למבחנים חדשים.
ובכל זאת – צריך גם שאלות דוגמה!

הפורום הזה מנסה לענות על הצורך על ידי גיוס כלל קהיליית הבודקים (מוסמכים ושאינם מוסמכים) ליצירת שאלות דוגמה.
איך זה עובד?

כל אחד יכול להציע שאלה – בתנאי שהיא עומדת בתנאים הבאים:
- השאלה בוחנת את אחד מיעדי הלמידה (learning objectives; “LO”) המופיעים בסילבוס. בשלב זה אנחנו מתמקדים בסילבוס הבסיס (Foundation level). עותק של הסילבוס נמצא כאן (בעברית ואנגלית). יחד עם השאלה צריך לציין את ה-LO אותו היא בוחנת.
- יש לציין את ה-K-level של השאלה (רמת הידע הנדרש). ליד כל LO בסילבוס מצוין ה – K-level שלו. שאלות על LO מסויים חייבות להיות ב-K-level שצוין לאותו LO.
יש הסבר על רמת הידע הנדרש בתוך הסילבוס. בקצרה מאוד:
 K1: לזכור
 K2: להבין
 K3: ליישם
 K4: לנתח
אפשר לראות הסבר ארוך יותר בנספח ב' בסילבוס.


שאלות מוצעות ב-post חדש.

רצוי, יחד עם השאלה, לתת גם ארבע תשובות. אם נותנים תשובות, צריך גם להוסיף הסבר למה התשובה הנכונה היא אכן נכונה, ולמה הלא-נכונות אינן נכונות.

ככלל, תשובות צריכות להיות פחות או יותר באותו אורך; צריך להימנע מתשובות אדיוטיות כל כך שמיד ברור לכל בעל שכל שאינן רלוונטיות; הן צריכות להימנע ככל האפשר מלהיות מבוססות על תהליך עבודה שיתכן והוא שונה בחברות שונות.

כל חבר בפורום יכול לסקור כל שאלה ולהגיב עליה. אם השאלה טובה, אפשר פשוט להגיב עליה ב"לייק" (בפורום שלנו זה נקרא "הודה"). "שאלה טובה" משמעותה שהכל טוב:
- השאלה אכן בוחנת את ה-LO
- היא ב-K-level המתאים
- התשובה הנכונה אכן נכונה והאחרות אינן נכונות
- התשובות הלא נכונות אינן לא-נכונות בצורה טריוויאלית; הן באותו אורך פחות או יותר; אינן מתחכמות ומנסות להכשיל על ידי דו משמעות וכו'

אם משהו בשאלה או בתשובות חסר, אפשר להוסיף הצעה לתוספת או לשינוי (למשל, הוספת תשובות – עם הסבר למה הן נכונות או לא – לשאלה שהוצעה).

להזכירכם – התשובה הנכונה היא "הטובה ביותר"; כלומר, מותר ליצור מצב שבו התשובה הנכונה היא המלאה, ואילו האחרות אומרות משהו שהוא נכון, אך חלקי.

הרעיון הכללי הוא לשפר את השאלות עד שיגיעו ל-4 "לייקים" - דבר שיסמן את השאלה כשאלת דוגמה טובה.

אפשר לכתוב שאלות בעברית או באנגלית.

זהו בגדול. עכשיו בואו ננסה לרוץ עם זה.

מיכאל שטאל
האחראי על הבחינות ב-ITCB
עריכה אחרונה: 15 מאי 2015 15:27 ע"י Michael Stahl.
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

חדשות מעולם הבדיקות

  • Product Mapping and Quality Insight

    Product Mapping and Quality Insight Previously I talked about project management and a quality focus. Here I want to take both down a level to get a little more practical, specifically around the idea of how that quality focus strongly encourages delivery teams to create product maps. It’s those product maps that will give a team the first insights into what quality is going to look like. This notion or product mapping is where I think product management (and thus product mangers) and product development (and thus product developers) start to to intersect. Since there are many very specific ways to craft a product map in a given tool — including using no tool at all! — I’m going to remain largely agnostic of tool concerns here and instead just focus on the idea of product mapping as a technique. The product map, as an artifact, is of course also important. So what is this “product map” thing? Well, the product map is generally a high-level visual summary that maps out the vision and direction of your product over time. The goal here is to convey the strategic direction for the product and tie the product direction back to the strategy for the company as a whole. Crucially, it’s important to note that a product map is not one over-arching view of the entire product. In fact, there will likely be multiple product maps. Specifically, and I think this is a good way to frame it, you will have one product map per market promise.[…]

    1.08.2021 | 2:38 קרא עוד...
  • Creating a Quality Strategy

    Creating a Quality Strategy In my last post, I introduced the concept of the Quality Maturity Model: a series of behaviors that help teams attain various attributes of quality in their software. One of the things it’s important to note is that adopting a Quality Maturity Model requires the whole team to contribute to quality. Quality is not something to be thrown “over the wall” to testers; rather it is a goal that both developers and testers share. But how can you get the whole team to own quality? One way is through the creation of a Quality Strategy. A Quality Strategy is a document that the whole team agrees on together. It’s like a contract that describes how quality software will developed, tested, and released by the team. In this post, I’ll discuss some of the questions you may want to answer in your team’s Quality Strategy. Creating and Grooming Stories:How does the team decide what stories to work on? This could be a decision by the whole team, or by the product owner only. Or the prioritization could be done by someone outside the team. Who grooms the stories to get them ready for development? This could be the whole team or a subset of the team. Ideally, you’d want to have at least the product owner, one developer, and one tester participating. Development Process:How does the team decide who works on which story? It could be that the developers can pick any story from the board, or it could be that[…]

    1.08.2021 | 8:46 קרא עוד...
  • API Testing Challenges - How To Use Simulation Mode

    This post and video shows how to use the Simulation Mode in API Challenges. What are the API Challenges? Our API Challenges Application has a fully functional cloud hosted API, and a set of challenges to work through. Overview The API has a simulation mode, this allows you to experiment with different tools in a controlled environment. Watch on YouTube Patreon ad free version Simulation Mode The simulation mode uses hard coded data in responses, but tries to mimic some conditions. e.g. it expects you to post a specific JSON payload or XML payload and responds ‘as if’ you sent it. But… it also checks if you sent valid json, or valid xml, and responds based on your headers e.g. returning XML if you ask for it. The simulator is stateless and does not track your usage, making it deterministic for multiple users. Which means: Entities created do not show in the ‘entities’ call, but can be retrieved by a ‘GET’ Entities deleted do not show in the ‘entities’ and respond to a 404, but the delete for them will return a 200… you can only delete ‘specific’ entities, other entities will respond with a forbidden request. etc. there are ‘inconsistencies’ but they are logical based on the needs of a stateless simulator. Use the actual API that underpins the challenges if you want a ‘real’ API. Try the verbs and payloads listed below as a way of making sure your tooling is setup and you understand the absolute basics[…]

    1.08.2021 | 5:00 קרא עוד...

טיפים

  • אל תחכה שיתנו לך הזדמנות
    אל תחכה שיתנו לך הזדמנות אם אתה רוצה להתפתח - אל תחכה שיתנו לך הזדמנות, קח אותה - למד, בצע והדגם הדבר בזמנך הפנוי - מישהו כבר יאמץ את זה וייתן לך את הקרדיט.   טיפים מחברי ITCB-AB
    קרא עוד...
  • מבט טרי מביא באגים טריים
    מבט טרי מביא באגים טריים מבט טרי מביא באגים טריים באופן טבעי אנו כבודקים מתמחים בעבודה עם המוצר שאותו אנו בודקים, בהרבה מקרים זהו יתרון (אנו יכולים לזהות בעיות, לעבוד מהר יותר וכן הלאה), אך לעיתים זהו חיסרון – אנו מפתחים…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>