בודק היה ביקורתי אך אל תעביר ביקורת - Be Critical But do Not Criticize
בודק היה ביקורתי אך אל תעביר ביקורת או תפזר האשמות - "Be Critical But do Not Criticize" –
כבודקים, זהו תפקידנו להיות "נושאי הבשורה הרעה" – כאשר משהו אינו תקין, אינו מתפקד כצפוי עלינו לציין זאת,
אך עלינו להישמר שלא להעביר ביקורת בצורה שתעליב באופן אישי, או תגרום להורדת מוטיבציה בארגון –
חשוב מאוד להשאר נעימים, ענייניים וחיוביים, לכוון לפתרון הבעיה ולא לצאת בהאשמות.
עלינו לזכור כי כשאנו מעירים לגבי הקוד – זה כמו להגיד לתכנת כי "התינוק שיצר הנו מכוער", עלול להשתמע מכך שהוא אינו בעל מקצוע טוב, וכך יווצרו נוגדנים במקום שיתוף פעולה.
גם כאשר מספקים מידע על מצב הגירסה, חולקים בממצאים (שלעיתים קרובות אינם חיוביים), ודנים בבאגים – ניתן בהחלט לעשות זאת מבלי להעליב, להתאכזר, ולגנות.
מטרתנו המשותפת עם שאר אנשי הפיתוח – הינה להוציא גירסה איכותית ככול הניתן בזמן קצר ולעמוד בצפיות הלקוח.
בכדי להביא לפתרון הבעיות אותן אנו מזהים – עלינו ליצור אווירה של שיתוף פעולה.
ככול שנעבוד באווירה ידידותית – כך יקל עלינו להשפיע על איכות המוצר.
עלינו להתמקד בעובדות, מבלי להגזים או להפחית מערכן.
זכרו – גם כשאתם מבשרים על באגים – עשו זאת בצורה נעימה.
חומר קריאה נוסף:
http://www.mkltesthead.com/2013/07/be-critical-but-do-not-criticize-99.html
נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.
סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club
99 Things Testers Can Do To Become Better Testers
ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf
וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.