LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

נכתב על ידי 
ראשון, 30 נובמבר 2014 20:28
דרגו כתבה זו
(4 הצבעות)

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

המוצרים אותם אנו בודקים מיועדים (בין השאר) לקדם את מטרות הארגון בו אנו עובדים, ולנו מחוייבות לעזור בתהליך זה, שהרי לשם כך בעלי העסק מחזיקים בארגון ומעסיקים אותנו,

לעיתים מדובר בחברה חדשה שצריכה לצאת אל השוק בהקדם ולהשיג את מתחריה בכדי לשרוד בסביבה הכלכלית,
לעיתים מדובר בחברה וותיקה אשר נותנת יותר מיקוד בשמירה על שמחת ושביעות הרצון של הלקוחות הקיימים,

אנו כבודקים לעיתים "חיים בבועה" מנותקים ממטרות הארגון – ומסתכלים דרך ה"משקפיי הבודק" אותם אנו רגילים לחבוש, אך עלינו ללמוד ולהתאים את דרך המחשבה שלנו, יעדי הבדיקות וניתוח הסיכונים – לנדרש לחברה, למוצר הספציפי, ולעיתים אף לגירסה הספציפית של המוצר (כיוון שתנאי השוק יכולים להיות שונים מגירסה לגירסה).

אחת הדרכים הינה היחשפות ללקוחות, דרך נוספת הינה קבלת עדכונים מגורמי השיווק המכירות והשירות, לא מזיק גם לקרוא מדיי פעם בעתונות הכלכלית – לגבי מיצוב החברה ויעדיה הכלכליים.

לעיתים ניתן לבקש ולהצטרף לנסיעות התקנה ותמיכה, במקרים אחרים כמו אפליקציות לשימוש גנרי יותר – ניתן להכנס לרשתות החברתיות ולחפש התייחסויות משוב לגבי המוצר.

באתרים כמו פייסבוק, טוויטר, פורומים רלוונטיים ועוד – נוכל ללמוד מה אהוב על המשתמשים, מה מפריע להם ומה חסר להם – ניתן מכך ללמוד הרבה מאוד על צרכי הלקוחות, ומה עשוי לשפר את מכירות המוצר.

רצוי לקרוא את מסמכי ההתקנה וההדרכה של המוצר, ואף את המסמכים השיווקיים שמפורסמים לרוב באתר החברה.

במערכות רשתיות ניתן להפיק מידע רב בעזרת כלים העוקבים אחר פעילויות המשתמשים – היכן שהו זמן רב יותר, באילו חלקים מהאפליקצייה השתמשו יותר...

שיחות פתוחות עם גורמים בשיווק ובתמיכה עשויים מחד להביא מידע חשוב אשר מבלי שניזום פעילות זו לא יגיע לאוזנינו, ומאידך להביא גורמים אלו לתודעה כי מידע זה חשוב והכרחי לנו, ובכך לרתום אותם לאיסוף והעברת מידע אלינו הבודקים.

רגישות לנאמר במפגשים ומנשרים לגבי מצב החברה ומטרותיה – יכולה לעזור לנו למקד את פעילותנו באופן המיושר עם צרכי החברה ומטרותיה.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-13-understand-business.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:19

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Using Triforce to define Acceptance Criteria

    Using Triforce to define Acceptance Criteria Acceptance Criteria (ACs) are the basics for providing the “what” for any business ask. At their core they are a series of functionality statements telling us what behaviours we want from a feature and link the business ask back to engineering. As testers we use the Acceptance Criteria to help guide our testing and can even push our testing to the left (earlier) by helping to refine the ACs to think about errors and edge cases. How do we do that? Using Triforce! What is Triforce? Triforce are sessions used to refine and create User Stories to provide a shared and complete understanding of what is to be built. You might have seen these sessions named Three Amigos or Power of Three; I call them Triforce because 1) That’s an non-gendered name and 2) It sounds cool and fun to be a part of. They are a collaboration between project team members who each champion a perspective needed: Business, Engineering & Testing. Business – provide context on requirements and user needs (e.g. product owner / product designers).Software engineering – provide context on implementation details and what’s possible.Testing – seek to ensure tickets are testable and ready for development by ensuring all thoughts are covered. The Tri in Triforce does not refer to the number of people in a session, it refers to the number of perspectives (or hats) that should be represented in a session. Given that there may be people with different amounts of domain knowledge or front end[…]

    23.09.2021 | 8:43 קרא עוד...
  • Performance testing API’s with async/awaits

    Performance testing API’s with async/awaits I’ve got this serverless cloud function, you can read about how I built it here. Today’s blog is how I’d go about performance testing this API using async/awaits in Typescript. The API helper class Here is the GET API function: import request from 'supertest'; /** * Checks API is up. */ export async function checkMinSupportedVersionAPIReturns200( ) { const response = await request('https://australia-southeast1-buggybank.cloudfunctions.net/') .get(`min-app-version`) .expect(200); return response; } The performance test Here’s the performance test function, it spins up 10 concurrent instances to hit this API over 5 seconds. And it’ll wait 30 seconds before timing out. describe( 'performance test APIs', () => { it('should handle some load', async () => { await sendManyRequests(10, 5); }, 30000); Helper function – send single request There’s a send single request helper function, I really should have used another one with a shorter name but I’m a lazy dev. const sendSingleRequest = async (): Promise<void> => { await checkMinSupportedVersionAPIReturns200(); }; Helper function – send many requests Next thing to add is a function that calls many requests and builds up from that single request. Inflight is used to increase the await time. const sendManyRequests = async (maxInflightRequests:number, durationSeconds: number): Promise<void> => { let inFlight = 0; const startEpoch = Date.now(); const endEpoch = startEpoch + (durationSeconds * 1000); while (Date.now() < endEpoch) { while (inFlight < maxInflightRequests) { inFlight++; sendSingleRequest() .then(() => { inFlight--; }) .catch((err) => { inFlight--; console.error(`Request error: ${err}`); errorCount++; }); } await delay(10); } while (inFlight > 0) { await[…]

    23.09.2021 | 3:39 קרא עוד...
  • Podcast | API Testing Using Postman With Kristin Jackvony

    This API testing podcast definitely will help you out.In many ways, API testing is faster and far superior to automated UI Testing. Find out why In this episode. Kristin Jackvony, a software tester, blogger, and soon-to-be-published author, will share some key takeaways from her LinkedIn course on Postman Essential Training.For all your testers and developers that need to do API testing, you’re in for a treat. You’ll learn all about Postman, a popular (and free) solution, and how it can help you with all your API testing needs. Listen up! Check out our API Testing Articles The post Podcast | API Testing Using Postman With Kristin Jackvony appeared first on TestsVision.

    23.09.2021 | 2:48 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>