LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

נכתב על ידי 
ראשון, 30 נובמבר 2014 20:28
דרגו כתבה זו
(4 הצבעות)

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

המוצרים אותם אנו בודקים מיועדים (בין השאר) לקדם את מטרות הארגון בו אנו עובדים, ולנו מחוייבות לעזור בתהליך זה, שהרי לשם כך בעלי העסק מחזיקים בארגון ומעסיקים אותנו,

לעיתים מדובר בחברה חדשה שצריכה לצאת אל השוק בהקדם ולהשיג את מתחריה בכדי לשרוד בסביבה הכלכלית,
לעיתים מדובר בחברה וותיקה אשר נותנת יותר מיקוד בשמירה על שמחת ושביעות הרצון של הלקוחות הקיימים,

אנו כבודקים לעיתים "חיים בבועה" מנותקים ממטרות הארגון – ומסתכלים דרך ה"משקפיי הבודק" אותם אנו רגילים לחבוש, אך עלינו ללמוד ולהתאים את דרך המחשבה שלנו, יעדי הבדיקות וניתוח הסיכונים – לנדרש לחברה, למוצר הספציפי, ולעיתים אף לגירסה הספציפית של המוצר (כיוון שתנאי השוק יכולים להיות שונים מגירסה לגירסה).

אחת הדרכים הינה היחשפות ללקוחות, דרך נוספת הינה קבלת עדכונים מגורמי השיווק המכירות והשירות, לא מזיק גם לקרוא מדיי פעם בעתונות הכלכלית – לגבי מיצוב החברה ויעדיה הכלכליים.

לעיתים ניתן לבקש ולהצטרף לנסיעות התקנה ותמיכה, במקרים אחרים כמו אפליקציות לשימוש גנרי יותר – ניתן להכנס לרשתות החברתיות ולחפש התייחסויות משוב לגבי המוצר.

באתרים כמו פייסבוק, טוויטר, פורומים רלוונטיים ועוד – נוכל ללמוד מה אהוב על המשתמשים, מה מפריע להם ומה חסר להם – ניתן מכך ללמוד הרבה מאוד על צרכי הלקוחות, ומה עשוי לשפר את מכירות המוצר.

רצוי לקרוא את מסמכי ההתקנה וההדרכה של המוצר, ואף את המסמכים השיווקיים שמפורסמים לרוב באתר החברה.

במערכות רשתיות ניתן להפיק מידע רב בעזרת כלים העוקבים אחר פעילויות המשתמשים – היכן שהו זמן רב יותר, באילו חלקים מהאפליקצייה השתמשו יותר...

שיחות פתוחות עם גורמים בשיווק ובתמיכה עשויים מחד להביא מידע חשוב אשר מבלי שניזום פעילות זו לא יגיע לאוזנינו, ומאידך להביא גורמים אלו לתודעה כי מידע זה חשוב והכרחי לנו, ובכך לרתום אותם לאיסוף והעברת מידע אלינו הבודקים.

רגישות לנאמר במפגשים ומנשרים לגבי מצב החברה ומטרותיה – יכולה לעזור לנו למקד את פעילותנו באופן המיושר עם צרכי החברה ומטרותיה.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-13-understand-business.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:19

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Bloggers Club: Implementing Change

    Bloggers Club: Implementing Change I’ve written a fair bit about implementing change in the past, including two articles at the Ministry of Testing site on Introducing Colleagues to Exploratory Testing and going about implementing change when you’re not a manager. However, in this post, I would like to dive deeper into how the status quo bias makes implementing change rather difficult. Status quo bias is evident when people prefer things to stay the same by doing nothing or by sticking with a decision made previously.https://www.behavioraleconomics.com/resources/mini-encyclopedia-of-be/status-quo-bias/ One of the key aspects of the status quo bias that makes it so difficult to implement change is that it’s generally easier to do nothing i.e. to not try and implement change in the first place. Even if people are unhappy with how things are, you’d be surprised by how the same people may not be open to ideas to change – that would help fix what is making them unhappy. To take it out of a work context, if you’ve ever had a friend complain (on and on and on) about their romantic partner and talk about how unhappy they are with them – but then they never want to do anything to fix their problems or leave their romantic partner – then you’ve seen how powerful the status quo bias can be. Actually, the status quo bias reminds me a lot of this saying: better the devil you know than the devil you don’t– used to say that it is better with a difficult person or[…]

    3.08.2021 | 9:32 קרא עוד...
  • My blog posts on Tech buzzwords testers should at least know about have been published!

    Checkout my series of two blog posts on Tech buzzwords testers should at least know about: https://blog.testproject.io/2021/07/08/tech-buzzwords-testers-should-at-least-know-about-part-1/ and https://blog.testproject.io/2021/07/29/tech-buzzwords-testers-should-at-least-know-about-2/. With lots of useful links for in-depth learning. Enjoy.

    3.08.2021 | 5:21 קרא עוד...
  • A11y with Ady: August 2021

    Introduction: I hereby dub the first Tuesday of the month as “Accessibility Tuesday”, so; Welcome to the latest edition of a11y with Ady. I hope you enjoy it and find something useful and I’m happy to hear any feedback or thoughts or anything you would like to hear more about from the world of accessibility. General: The article Five ways to include d/Deaf users in your designs by Rachele DiTullio, an accessibility engineer and a front-end developer. Her piece covers ways to consider d/Deaf people. Some top tips in this that apply to many situations. The term D/deaf is used throughout higher education and research to describe students who are Deaf (sign language users) and deaf (who are hard of hearing but who have English as their first language and may lipread and/or use hearing aids).https://www.tpgi.com/five-ways-to-include-d-deaf-users-in-your-designs/ Compliance: Want to get more familiar with the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) but don’t know where to start? How about a daily explanation of them to your inbox? Sign up using the link below. https://dwcag.org/ Technical: Hiding content is always a challenge. Who are you hiding it from? Everyone? Or should screen reader users be able to find it? Lots of questions pretty much every time. In this excellent post Kitty Giraudel, a frontend developer focused on accessibility, runs through a host of ways explaining which are and are not accessible. https://kittygiraudel.com/2021/02/17/hiding-content-responsibly/ Disability:From the Accessibility in Government blog, this is a longer read about invisible disabilities. Although a recent post the story is[…]

    3.08.2021 | 2:48 קרא עוד...

טיפים

  • אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות
    אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות אף פעם אל תפסיקו ללמוד - בדיקות " אף פעם אל תפסיקו ללמוד" – או כמו שנאמר "רק טיפשים יודעים הכל". מפעילותי בפורומים השונים בעולם הבדיקות בארץ ובעולם, תכופות אני רואה כיצד דווקא חסרי הניסיון, שרק…
    קרא עוד...
  • בודק - למד לשאול – Learn to Question
    בודק - למד לשאול – Learn to Question  בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>