LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

נכתב על ידי 
ראשון, 30 נובמבר 2014 20:28
דרגו כתבה זו
(4 הצבעות)

בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים

המוצרים אותם אנו בודקים מיועדים (בין השאר) לקדם את מטרות הארגון בו אנו עובדים, ולנו מחוייבות לעזור בתהליך זה, שהרי לשם כך בעלי העסק מחזיקים בארגון ומעסיקים אותנו,

לעיתים מדובר בחברה חדשה שצריכה לצאת אל השוק בהקדם ולהשיג את מתחריה בכדי לשרוד בסביבה הכלכלית,
לעיתים מדובר בחברה וותיקה אשר נותנת יותר מיקוד בשמירה על שמחת ושביעות הרצון של הלקוחות הקיימים,

אנו כבודקים לעיתים "חיים בבועה" מנותקים ממטרות הארגון – ומסתכלים דרך ה"משקפיי הבודק" אותם אנו רגילים לחבוש, אך עלינו ללמוד ולהתאים את דרך המחשבה שלנו, יעדי הבדיקות וניתוח הסיכונים – לנדרש לחברה, למוצר הספציפי, ולעיתים אף לגירסה הספציפית של המוצר (כיוון שתנאי השוק יכולים להיות שונים מגירסה לגירסה).

אחת הדרכים הינה היחשפות ללקוחות, דרך נוספת הינה קבלת עדכונים מגורמי השיווק המכירות והשירות, לא מזיק גם לקרוא מדיי פעם בעתונות הכלכלית – לגבי מיצוב החברה ויעדיה הכלכליים.

לעיתים ניתן לבקש ולהצטרף לנסיעות התקנה ותמיכה, במקרים אחרים כמו אפליקציות לשימוש גנרי יותר – ניתן להכנס לרשתות החברתיות ולחפש התייחסויות משוב לגבי המוצר.

באתרים כמו פייסבוק, טוויטר, פורומים רלוונטיים ועוד – נוכל ללמוד מה אהוב על המשתמשים, מה מפריע להם ומה חסר להם – ניתן מכך ללמוד הרבה מאוד על צרכי הלקוחות, ומה עשוי לשפר את מכירות המוצר.

רצוי לקרוא את מסמכי ההתקנה וההדרכה של המוצר, ואף את המסמכים השיווקיים שמפורסמים לרוב באתר החברה.

במערכות רשתיות ניתן להפיק מידע רב בעזרת כלים העוקבים אחר פעילויות המשתמשים – היכן שהו זמן רב יותר, באילו חלקים מהאפליקצייה השתמשו יותר...

שיחות פתוחות עם גורמים בשיווק ובתמיכה עשויים מחד להביא מידע חשוב אשר מבלי שניזום פעילות זו לא יגיע לאוזנינו, ומאידך להביא גורמים אלו לתודעה כי מידע זה חשוב והכרחי לנו, ובכך לרתום אותם לאיסוף והעברת מידע אלינו הבודקים.

רגישות לנאמר במפגשים ומנשרים לגבי מצב החברה ומטרותיה – יכולה לעזור לנו למקד את פעילותנו באופן המיושר עם צרכי החברה ומטרותיה.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-13-understand-business.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:19

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • How to export environments from Postman

    Postman can export data, including collections and environments, to be used outside of Postman. This is especially important when using Newman (their command-line collection runner). With the release of Postman v8.2 it is easier to find and export Postman collections but harder to find and export environments, hence this article. Export environments from Postman If […]

    10.04.2021 | 8:09 קרא עוד...
  • HTTP Standards

    HTTP Standards Have you ever been testing an API and gotten involved in a dispute about what a response code should be?  Perhaps you witnessed a disagreement between two developers, or perhaps a developer was insisting the response code should be one thing and you thought it should be something different.  You might have gone to Stack Overflow to see what others think, and discovered people referencing something called an RFC.   RFC stands for “Request for Comments”.  The RFCs related to HTTP protocols are produced by the ISOC: the Internet Society.  The Internet Society consists of tens of thousands of members, a staff, and a board of trustees.  They produce the standards that most developers use when developing websites and web applications, and those standards are written up in the form of RFCs.   The first HTTP RFC was created in 1996, and RFC 2616, the most recent RFC that discusses response codes, was created in 1999.  These RFCs are surprisingly easy to read!  Let’s take a look at some of the contents of RFC 2616 and see how we can apply them to real-life scenarios. Responses to POST requests: In section 9.5, the RFC states “The action performed by the POST method might not result in a resource that can be identified by a URI. In this case, either 200 (OK) or 204 (No Content) is the appropriate response status, depending on whether or not the response includes an entity that describes the result.” So when you are doing a POST[…]

    10.04.2021 | 1:10 קרא עוד...
  • Robotics and Test Automation – are we ready?

    Robotics and Test Automation – are we ready? I hope the title grabbed your attention, and I bet if it did, it was the ‘Robotics’ part that did it, right? I was privileged to be involved in a round table talk a few weeks ago, thanks to Andrew … Continue reading →

    10.04.2021 | 12:58 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>