LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא

נכתב על ידי 
שבת, 12 יולי 2014 13:19
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא

"למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא" – תחילה – חשוב ללמוד כי למרות ההבטחות של כמה ממשווקי הכלים אין אוטומציה ללא תכנות, בסופו של דבר עם כל ההקלות שחלק מן הכלים מציעים כיום, עדיין כאשר חסרה תמיכה בצורך מסוים – נאלץ לפנות לכתיבת קוד.

אין זה אומר שכל הבודקים חייבים להשתתף בפעילות תכנות מקיפה – אבל לכל קבוצה חייב להיות מתכנת מנוסה אשר יודע כיצד לבצע זאת בצורה איכותית.

רבות כבר נכתב על הנושא כי ההחלטה לבצע אוטומציה לנושא תלויה בהשקעה הנדרשת בהפיכת הבדיקה לאוטומטית ביחס לכמות הפעמים בהן נרצה לבצע הבדיקה מעכשיו והלאה, ובכמות התחזוקה שנצטרך להשקיע בכדי לאפשר לבדיקה זו להמשיך ולהתקיים בגרסאות הבאות של המוצר.

מקרי בדיקה אותם אנו מריצים שוב ושוב על כל בילד – כמו Sanity יהיו אם כן המועמדים הראשונים לאוטומציה, אחריהם נושאים שישתתפו בבדיקות רגרסיה, ואם השלמנו שני יעדים אלו – נוכל להמשיך ולחשוב באותה הדרך היכן יהיה יעיל להשקיע בעתיד.

צריך לזכור כי פעמים רבות לא נממש את מלוא הבדיקה בצורה אוטומטית – ואז יהיה עלינו לוודא כי איננו שוגים באשליית כיסוי אוטומטי – אלא מנהלים זאת ומבצעים הצעדים הנותרים ידנית.

אוטומציה הינה בעצם בדיקה בעזרת המחשב, ורצוי שנזכור כי לעיתים קרובות במקביל להליך האוטומציה ה"מסודר" הקיים בקבוצה, אנו יכולים להיעזר ביכולות המחשב להקל על חיינו ולהאיץ תהליכי תכנון וביצוע גם לצרכים הד-הוקיים – ולתת לכך את המשאבים הדרושים.

לעיתים נוכל להפיק המון מכלי ייעודי – אשר לדוגמא יחלץ את כל הטקסטים הנחשפים למשתמש ויספק לנו קובץ עליו נוכל לבצע במרוכז בדיקת איות בעזרת הכלים הבנויים ב- MS-Word או וכד', במקום להסתמך על ערנות הבודקים למציאת בעיות גנריות אלו.

לעיתים קרובות ניתן לבנות כלים ייעודיים להקמת עמדת הבדיקות, ולהגעה לנקודת ההתחלה של הבדיקות ותכולת מבני הנתונים הנדרשת כבסיס לעבודה הידנית, במקום להשקיע בכך מאמץ ידני שוב ושוב.

מאידך – רצוי לדעת כי אוטומציה מסודרת אינה דבר שניתן להשיג תוך מס' ימים ושבועות – יש לוודא יישור צפיות עם ההנהלה,

צריך לזכור כי לרוב – על כל הערכת זמנים של משימת אוטומציה – יש לקחת עוד כ-50% זמן של דיבוג ותיקון בעיות בלתי צפויות.

וגם לדעת באילו מקרים עדיף "לא להילחם עם האוטומציה" אלא להמשיך ולבצע ידנית.

כמו כן – לעיתים קרובות ממשיכים להשתמש ולבזבז זמן בהרצת בדיקות אוטומטיות – רק כי "הן כבר קיימות" – אך ייתכן מאוד ואלו כבר מזמן לא רלוונטיות, לא ממש מוצאות באגים חדשים, או פשוט לא יעילות כפי שנכתבו במקור – ורצוי להחליפן במקרי בדיקה מורכבים יותר, המותאמים לצרכי רגרסיה.

ודווקא בימים אלו בהם שיטות אג'יליות מעודדות לכתוב בדיקות יחידה אוטומטיות ושיטות כמו TDD מקבלות המון פרסום וקידום – הרי שהסכנות הטמונות בהרצת מקרי בדיקה שאינם יעילים הולכות וגדלות.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-5-learn-when-to.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

automation-ROI

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Bloggers Club: Implementing Change

    Bloggers Club: Implementing Change I’ve written a fair bit about implementing change in the past, including two articles at the Ministry of Testing site on Introducing Colleagues to Exploratory Testing and going about implementing change when you’re not a manager. However, in this post, I would like to dive deeper into how the status quo bias makes implementing change rather difficult. Status quo bias is evident when people prefer things to stay the same by doing nothing or by sticking with a decision made previously.https://www.behavioraleconomics.com/resources/mini-encyclopedia-of-be/status-quo-bias/ One of the key aspects of the status quo bias that makes it so difficult to implement change is that it’s generally easier to do nothing i.e. to not try and implement change in the first place. Even if people are unhappy with how things are, you’d be surprised by how the same people may not be open to ideas to change – that would help fix what is making them unhappy. To take it out of a work context, if you’ve ever had a friend complain (on and on and on) about their romantic partner and talk about how unhappy they are with them – but then they never want to do anything to fix their problems or leave their romantic partner – then you’ve seen how powerful the status quo bias can be. Actually, the status quo bias reminds me a lot of this saying: better the devil you know than the devil you don’t– used to say that it is better with a difficult person or[…]

    3.08.2021 | 9:32 קרא עוד...
  • My blog posts on Tech buzzwords testers should at least know about have been published!

    Checkout my series of two blog posts on Tech buzzwords testers should at least know about: https://blog.testproject.io/2021/07/08/tech-buzzwords-testers-should-at-least-know-about-part-1/ and https://blog.testproject.io/2021/07/29/tech-buzzwords-testers-should-at-least-know-about-2/. With lots of useful links for in-depth learning. Enjoy.

    3.08.2021 | 5:21 קרא עוד...
  • A11y with Ady: August 2021

    Introduction: I hereby dub the first Tuesday of the month as “Accessibility Tuesday”, so; Welcome to the latest edition of a11y with Ady. I hope you enjoy it and find something useful and I’m happy to hear any feedback or thoughts or anything you would like to hear more about from the world of accessibility. General: The article Five ways to include d/Deaf users in your designs by Rachele DiTullio, an accessibility engineer and a front-end developer. Her piece covers ways to consider d/Deaf people. Some top tips in this that apply to many situations. The term D/deaf is used throughout higher education and research to describe students who are Deaf (sign language users) and deaf (who are hard of hearing but who have English as their first language and may lipread and/or use hearing aids).https://www.tpgi.com/five-ways-to-include-d-deaf-users-in-your-designs/ Compliance: Want to get more familiar with the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) but don’t know where to start? How about a daily explanation of them to your inbox? Sign up using the link below. https://dwcag.org/ Technical: Hiding content is always a challenge. Who are you hiding it from? Everyone? Or should screen reader users be able to find it? Lots of questions pretty much every time. In this excellent post Kitty Giraudel, a frontend developer focused on accessibility, runs through a host of ways explaining which are and are not accessible. https://kittygiraudel.com/2021/02/17/hiding-content-responsibly/ Disability:From the Accessibility in Government blog, this is a longer read about invisible disabilities. Although a recent post the story is[…]

    3.08.2021 | 2:48 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - עקוב אחרי בודקים אחרים בטוויטר ובבלוגים
    בודק - עקוב אחרי בודקים אחרים בטוויטר ובבלוגים בודק - עקוב אחרי בודקים אחרים בטוויטר ובבלוגים, חלוק רעיונות והתנסויות, כתוב, קבל משוב ושפר את יכולות ההתדיינות – נראה כי היתרונות בעולם הטוויטר חמקו מעיני קהילת הבודקים הישראלית אשר לרוב דווקא ממהרת לאמץ ומשתלבת בסביבות…
    קרא עוד...
  • חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח
    חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח בכדי להבין למה לא נמצאו הבאגים האלו לפני ששוחרר המוצר, כמו גם - מהיכן נבע הבאג מלכתחילה.   אין כאן תהליך של חיפוש אשמים - אלא תהליך של ארגון לומד…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>