LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

הכירו את לקוחותיכם

נכתב על ידי 
ראשון, 29 יוני 2014 10:21
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

הכירו את לקוחותיכם

"הכירו את לקוחותיכם" למרות שמשפט זה נשמע דיי טריוויאלי והרי אנו כבודקים אמורים לדעת כי "אנו מייצגים את הלקוח בפני הארגון" הרי שבמרבית המקרים יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר בנושא.

האמת היא – כי לא תמיד אנו יודעים מיהם המשתמשים במוצר אותו אנו מפתחים, אלו דרכים ייחודיות יש להם לשימוש במוצר, מהם התנאים הסביבתיים, מהם יכולותיהם ואולי אף מגבלותיהם.

כדוגמא – ה-SMS שתוכנן במקור ככלי לטכנאי רשת הסלולר הפך לפתע לשיטת תקשורת נפוצה ביותר בקרב המשתמשים (וכראייה ניתן לראות כי התכנון המקורי משפיע על יכולותיו – הוא קורס תחת עומס ואינו מבטיח העברת ההודעה תוך זמן נתון)

נושא זה והנושא המקביל לו "עבדו כתמיכת לקוחות לזמן מה" שהועלו ע"י Chris George – הינם 2 הנושאים הראשונים ב-eBook ולא בכדי,

כשאנו באים לתכנן בדיקות למוצר – עלינו לעצור ולחשוב:

מי עומד להשתמש במוצר?מדוע הוא משתמש דווקא בו? מה חשוב לו?באילו תנאים הלקוח עשוי להשתמש במוצר? (ברכבת, במעלית, על חוף הים, או במיטה? , כשהוא לבד או בין קהל, בזמנו החופשי או במקרה חירום?)האם יש דרכי שימוש שונות בהן יבחר בכדי להגיע למטרתו?

אז – איך נוכל להכיר את הלקוח/ה שלנו?

ישנם מוצרים להם קהל ממוקד – ואז ניתן לתאם פגישה ייעודית.
לעיתים ניתן להשתמש בפעילויות של סקרים, כנסים, התקנה או תמיכת לקוחות בכדי לפגוש הלקוחות
רצוי שכל הבודקים ייחשפו לכך – לפחות פעם בשנה.
רצוי לבנות קשרים חמים עם אנשי התמיכה, לשלב אותם בפעילויות הבדיקה ולהיפך (אין כמו שיחה עם לקוח המדווח על תקלה - בכדי להבין את השפעות המוצר עליו), וגם לעודד אותם לאסוף מידע תוך כדי הפעילויות שלהם, לתעד וליידע אותנו על צרכים בהם הם נתקלים וכיצד הלקוח תופס את המוצר.מוצרים אחרים הם גנריים – וכל שנוכל לעשות הוא לנסות לצפות במשתמשים במקומות שונים.אם יש פורום תמיכה – ניתן ללמוד ממנו המון (וכך גם מפורומים גנריים הקשורים לנושא).חיפוש ע"פ מילות מפתח יוביל לתגובות משתמשים בטוויטר, פייסבוק וכד'.
גם מידע הנכתב לגבי כלים דומים יכול לספק מידע רב לגבי צרכי הלקוח.למוצרי Web כנראה שנוכל להעזר בכלים המספקים משוב על דרך השימוש באתר כמו Google-Analytics.תוכנות רבות שומרות לוגים לא רק לגבי בעיות אפשריות אלא גם לגבי הפעולות שבוצעו ומי היה המשתמש שביצע אותן – השגת מידע זה וניתוחו ייתן לנו ידע רב.

לאחר שניתחנו את סוגי וצרכי הלקוחות שלנו – נוכל להגדיר פרופילים ובעזרתם לבנות תאור של מקרי שימוש – אשר ישמשו אותנו כבסיס לבדיקות וכמשוב לדרישות/הגדרות המערכת.

ככול שנכיר טוב יותר את הלקוחות – נוכל לדעת גם כיצד כל תוצר או בעיה משפיעים עליהם, ובעזרת ידע זה להגדיר טוב יותר את חומרת הבעיות שאנו מוצאים ולהשפיע על קדימות הטיפול בהם.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-1-get-to-know-your.html 

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-2-work-first-line.html 

http://blog.ruberto.com/2013/06/engage-customers-directly-to-build-high-quality-software

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

 KnowYourCustomers

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 29 יוני 2014 10:38

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Remembering Jerry: Exploring Requirements

    Remembering Jerry: Exploring Requirements It’s been four years since – sadly – Gerald M. “Jerry” Weinberg passed away. Ever since then, I struggled with some public mourning about him, until recently I had just the right idea. On a weekly basis, I will publish a review of a book I read that Jerry either wrote himself or is about some of his work. Today, we are going to take a look at another book Jerry co-authored with Donald C. Gause: Exploring Requirements – Quality Before Design published by Dorset House Publishing in 1989. Don Gause and Jerry Weinberg tackle many perspectives around the gathering of requirements in this book. To be honest, I don’t recall much of it years after reading it. The only exception probably is the mentioning of the Dictum in the Swedish Army: When the map and the territory don’t agree, always believe the territory. I recall that I reached out to Jerry once to find out about the origin of that Dictum to reference it properly. He basically wrote me back that the origin was personal communication, probably with someone from the Swedish Army. Upon re-visiting the table of contents for this review, I start to notice that there is more that I regularly use from this book. Gause and Weinberg describe the difference between the problem space and the solution space. The problem space is the area where much of the domain knowledge stems from, and where a potential problem for a user of your system lies. The solution[…]

    26.09.2022 | 9:45 קרא עוד...
  • How does the Internet work – in simple terms

    Introduction Internet is the backbone of how we mostly communicate today with each other and across the world. One thing… The post How does the Internet work – in simple terms appeared first on Sumon Dey.

    26.09.2022 | 7:59 קרא עוד...
  • Crime Day 2022 – Sketchnotes

    Als langjährige Leserin der Stern Crime Hefte habe ich dieses Jahr zum ersten Mal am Crime Day teilgenommen. Bequem zu Hause vom Sofa aus konnte ich im Livestream einigen spannenden Konversationen lauschen. Die Professionen der Sprecher waren sehr abwechslungsreich – Buchautoren, Rechtsmediziner, Kommissare, Staatsanwälte, Psychiater uvm. waren vertreten. Ich konnte viel mitnehmen und lernen und möchte euch mit meinen Sketchnotes an den Inhalten einiger Talks teilhaben lassen: Alles Böse hat einen Auslöser? Thriller-Autor Wulf Dorn im Gespräch mit der forensischen Psychiaterin Nahlah Saimeh Kriminalistischer Instinkt Antonia Ernst, Staatsanwältin Wenn die Toten sprechen Claas Buschmann, Rechtsmediziner Die dunkle Seele des Mörders … Der Beitrag Crime Day 2022 – Sketchnotes erschien zuerst auf Katjasays.

    26.09.2022 | 7:46 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - בחן את דרך פעולתך מידיי יום
    בודק - בחן את דרך פעולתך מידיי יום בודק - בחן את דרך פעולתך מידיי יום "בחן את דרך פעולתך מידיי יום" – לעיתים קרובות אנו חושבים כי הגענו לשיטת העבודה האידיאלית, או כי אין לנו היכולת לשנות את דרכי הפעולה, וכי השיטות שנבחנו…
    קרא עוד...
  • בודק - השאר ממוקד מטרה
    בודק - השאר ממוקד מטרה בודק - "השאר ממוקד מטרה / Keep Your Eye on the Ball - The End Goal " – כבודקים בעלי יכולת מיקוד וירידה לפרטים, לעיתים אנו מאבדים את התמונה הכוללת וצוללים יתר על המידה בבדיקת נושאים…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>