LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי
פורום זה נועד לפיתוח שאלות לדוגמה בשיתוף עם הקהילה
הנכם מוזמנים לחוות דעתכם לגבי השאלות שמוצגות בפורום
ולהציע שאלות דוגמה נוספות

נושא הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים"

הסבר כללי והוראות שימוש בפורום "שאלות דוגמה למבחנים" 15 מאי 2015 14:16 #3359

  • Michael Stahl
  • Michael Stahl's Avatar
  • מנותקים
  • Fresh Boarder
  • פוסטים: 3
  • קארמה: 0
שלום!
אחת מהבקשות שאנו מקבלים לעיתים תכופות היא לפרסם עוד שאלות דוגמה לבחינות ההסמכה.
מצד אחד אנו מבינים את הצורך; מצד שני, הכנת שאלות היא תהליך לא פשוט שצורך זמן ומחשבה. כיוון שהארגון שלנו מבוסס על מתנדבים, הזמן שאנו יכולים לדרוש מהחברים הוא מוגבל, והקדימות שלנו היא לכתיבת שאלות אמיתיות למבחנים חדשים.
ובכל זאת – צריך גם שאלות דוגמה!

הפורום הזה מנסה לענות על הצורך על ידי גיוס כלל קהיליית הבודקים (מוסמכים ושאינם מוסמכים) ליצירת שאלות דוגמה.
איך זה עובד?

כל אחד יכול להציע שאלה – בתנאי שהיא עומדת בתנאים הבאים:
- השאלה בוחנת את אחד מיעדי הלמידה (learning objectives; “LO”) המופיעים בסילבוס. בשלב זה אנחנו מתמקדים בסילבוס הבסיס (Foundation level). עותק של הסילבוס נמצא כאן (בעברית ואנגלית). יחד עם השאלה צריך לציין את ה-LO אותו היא בוחנת.
- יש לציין את ה-K-level של השאלה (רמת הידע הנדרש). ליד כל LO בסילבוס מצוין ה – K-level שלו. שאלות על LO מסויים חייבות להיות ב-K-level שצוין לאותו LO.
יש הסבר על רמת הידע הנדרש בתוך הסילבוס. בקצרה מאוד:
 K1: לזכור
 K2: להבין
 K3: ליישם
 K4: לנתח
אפשר לראות הסבר ארוך יותר בנספח ב' בסילבוס.


שאלות מוצעות ב-post חדש.

רצוי, יחד עם השאלה, לתת גם ארבע תשובות. אם נותנים תשובות, צריך גם להוסיף הסבר למה התשובה הנכונה היא אכן נכונה, ולמה הלא-נכונות אינן נכונות.

ככלל, תשובות צריכות להיות פחות או יותר באותו אורך; צריך להימנע מתשובות אדיוטיות כל כך שמיד ברור לכל בעל שכל שאינן רלוונטיות; הן צריכות להימנע ככל האפשר מלהיות מבוססות על תהליך עבודה שיתכן והוא שונה בחברות שונות.

כל חבר בפורום יכול לסקור כל שאלה ולהגיב עליה. אם השאלה טובה, אפשר פשוט להגיב עליה ב"לייק" (בפורום שלנו זה נקרא "הודה"). "שאלה טובה" משמעותה שהכל טוב:
- השאלה אכן בוחנת את ה-LO
- היא ב-K-level המתאים
- התשובה הנכונה אכן נכונה והאחרות אינן נכונות
- התשובות הלא נכונות אינן לא-נכונות בצורה טריוויאלית; הן באותו אורך פחות או יותר; אינן מתחכמות ומנסות להכשיל על ידי דו משמעות וכו'

אם משהו בשאלה או בתשובות חסר, אפשר להוסיף הצעה לתוספת או לשינוי (למשל, הוספת תשובות – עם הסבר למה הן נכונות או לא – לשאלה שהוצעה).

להזכירכם – התשובה הנכונה היא "הטובה ביותר"; כלומר, מותר ליצור מצב שבו התשובה הנכונה היא המלאה, ואילו האחרות אומרות משהו שהוא נכון, אך חלקי.

הרעיון הכללי הוא לשפר את השאלות עד שיגיעו ל-4 "לייקים" - דבר שיסמן את השאלה כשאלת דוגמה טובה.

אפשר לכתוב שאלות בעברית או באנגלית.

זהו בגדול. עכשיו בואו ננסה לרוץ עם זה.

מיכאל שטאל
האחראי על הבחינות ב-ITCB
עריכה אחרונה: 15 מאי 2015 15:27 ע"י Michael Stahl.
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.

חדשות מעולם הבדיקות

  • Comparing equivalent Python statements

    While teaching one of my Python classes yesterday I noticed a conditional expression which can be written in several ways. All of these are equivalent in their behavior: if os.path.isdir(path) is False: pass if os.path.isdir(path) is not True: pass if os.path.isdir(path) == False: pass if os.path.isdir(path) != True: pass if not os.path.isdir(path): pass My preferred style of writing is the last one (not os.path.isdir()) because it looks the most pythonic of all. However the 5 expressions are slightly different behind the scenes so they must also have different speed of execution (click operator for link to documentation): is - identity operator, e.g. both arguments are the same object as determined by the id() function. In CPython that means both arguments point to the same address in memory is not - yields the inverse truth value of is, e.g. both arguments are not the same object (address) in memory == - equality operator, e.g. both arguments have the same value != - non-equality operator, e.g. both arguments have different values not - boolean operator In my initial tweet I mentioned that I think is False should be the fastest. Kiwi TCMS team member Zahari countered with not to be the fastest but didn't provide any reasoning! My initial reasoning was as follows: is is essentially comparing addresses in memory so it should be as fast as it gets == and != should be roughly the same but they do need to "read" values from memory which would take additional time before[…]

    6.12.2019 | 2:19 קרא עוד...
  • Definition of the day: Error Guessing

      Hey everyone, Here is the definition of the day: Error Guessing A test technique in which tests are derived on the basis of the tester's knowledge of past failures, or general knowledge of failure modes. Examples When you find multiple bugs during a testing phase, once all the bugs have been fixed then you ... [Read more...] The post Definition of the day: Error Guessing appeared first on The Life Of One Man.

    6.12.2019 | 4:07 קרא עוד...
  • Meme of the day: Project managers expecting their feature but then…

    The post Meme of the day: Project managers expecting their feature but then… appeared first on The Life Of One Man.

    6.12.2019 | 4:01 קרא עוד...

טיפים

  • בודק - למד לשאול – Learn to Question
    בודק - למד לשאול – Learn to Question  בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן…
    קרא עוד...
  • מבט מערכתי לבודקים – Systems Thinking
    מבט מערכתי לבודקים – Systems Thinking מבט מערכתי לבודקים – Systems Thinking התכונה או מערכת אותה אנו בודקים - אינה מנותקת משאר העולם, תיקון בנקודה אחת – עשוי להשפיע ולפגוע בנקודות אחרות, ולכן על הבודק להכיר את המערכת והקשרים בין חלקיה. כמו…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>