LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי
ברוכים הבאים לעולם הבדיקות, כאן אתם מוזמנים לשאול כאוות נפשכם לגבי מקצוע הבדיקות וה-QA, כיצד ניתן להיכנס, מה כדאי ללמוד, היכן כדאי ללמוד, שאלות מראיונות וכד'.
(אנא הקפידו על טוהר הפורום - טענות כלפי גורמים שונים יש להעלות תוך גיבוי עובדתי ובצורה מכובדת, פרסום סמוי ללא גילוי נאות אסור בתחליט האיסור - כתיבת עובדות והמלצות מותר)
כאן אין לפרסם הודעות עבודה או חיפוש עבודה - אלא רק בפורום המתאים.

נושא הכנה לראיון עבודה בדגש על חקירת החברה והמראיין.

הכנה לראיון עבודה בדגש על חקירת החברה והמראיין. 20 אוג 2013 19:19 #779

  • Itay Mashiah
  • Itay Mashiah's Avatar
  • מנותקים
  • Fresh Boarder
  • פוסטים: 2
  • תודות שהתקבלו 2
  • קארמה: 0
איך מתכוננים לראיון עבודה?
העצלנים שבינינו לא חוקרים בכלל לאן הם הולכים להתראיין.
החרוצים יותר נכנסים לאתר של החברה ומנסים להבין מי נגד מי.
היסודיים יותר ייכנסו לאתר של החברה, יקראו על המוצרים ינסו למצוא באגים באתר של החברה או במוצריה (אם ניתן להוריד אותם).
זה טוב, אבל לא מספיק.
רוצה באמת להרשים את המראיין?
מה שבאמת צריך לעשות זה להיכנס לאתר של החברה, לקרוא על המוצרים ועל החברה, ללמוד את הרקע הפיננסי, מתי הוקמה החברה ועל ידי מי, צריך כמובן גם לנסות למצוא באגים באתר החברה ו/או במוצריה, להבין מי קהל היעד. והנה השוס - החלק החשוב ביותר הוא ללמוד על המתחרים העיקריים של החברה, לבדוק יתרונות וחסרונות, ולחשוב על דרכי פעולה או שיטות שבהן אולי אתם הייתם נוקטים על מנת לבדל את החברה ממתחריה.

אבל בזאת לא סיימנו, גם על המראיין צריך ללמוד.
היום כמעט לכל אחד יש לינקדאין. האם יש דבר פשוט יותר מלהיכנס ללינקדאין וללמוד על ההיסטוריה של המראיין? לכו תדעו, אולי בכלל יש לכם חבר משותף..
אם הוא חשוף בפייסבוק, תוכלו גם ללמוד על התחביבים שלו ולנסות "להתאים" את התחביבים שלכם לשלו - זו דרך מצויינת לשבור את הקרח במפגש הראשון.

ואז, כשאתם מגיעים לראיון עבודה, קודם כל אתם כבר יודעים מי הולך לראיין אתכם, מה הרקע שלו ואיך הוא נראה.
כשהמראיין יושב ומספר לכם שם על החברה בדקות הראשונות - אסור שזו תהיה הפעם הראשונה שאתם שומעים על פועלה של החברה ומוצריה. כאן אתם כבר יכולים לנקוט עמדה, להסביר שאתם גם מכירים את החברה ומתחריה ולנסות להציע פתרונות (בעדינות) שלדעתכם ימנפו את החברה קדימה על פני שאר המתחרים.
לזה בד"כ המראיין לא מצפה - אבל אחרי הכל, אנחנו רוצים להיות שונים מכל שאר המרואיינים האחרים.
להיות האחד מאלף שמתקבל לעבודה.

הכותב עוסק בקואצ'ינג והכנה לראיונות עבודה בהייטק, ופיתח שיטה משלו להתבלט ולהיות "האחד מאלף". שיטה זו עזרה כבר לעשרות אנשים להשתלב בתעשייה (במיוחד חסרי ניסיון). פוסטים נוספים ניתן לקרוא כאן: www.facebook.com/groups/298606783582710
יש להרשם בכדי לכתוב בפורום.
המשתמשים הבאים אמרו לך תודה: halperinko

חדשות מעולם הבדיקות

  • Five for Friday – January 24, 2019

    This is the special time travel edition of FfF (I lost a day – mentally – while traveling). I have read, and re-read this article on Work is Work. It’s a fantastic analysis of organizational design. I plan on reading it yet again after I post this.It’s no secret that I like Radical Candor, and in order to care personally, you need to get to know your team. Mike Cohn posted 25 Questions that Will Help You Know Your Teammates Better this weekSpeaking of feedback, Negative Feedback Rarely Leads to ImprovementTwo github links to close things out – the first is The Book of Secret KnowledgeThe second github link is a curated list of Chaos Engineering topics. This one is staying in my favorites. (potentially) related posts: Five for Friday – January 19, 2018 Five for Friday – October 4, 2019 Five for Friday – January 4, 2019

    25.01.2020 | 3:22 קרא עוד...
  • How to Stamp Out Intermittent Testing Issues With Periodic Automation

    How to Stamp Out Intermittent Testing Issues With Periodic Automation Originally published by TechBeacon.com. In the pop culture of the United States, Sasquatch (a.k.a. Bigfoot) is a legendary and elusive ape-like creature infrequently seen in the Pacific Northwest. In the software realm, we have our own version of Sasquatch: those irritating, sometimes catastrophic, issues that are hard to reproduce. So, as a test engineer, how do you track down your own elusive Sasquatch? I use an approach I call “periodic automation,” and it works quite well. Traditionally, you run your automated tests on event boundaries such as when you’ve had a successful deployment. Why? When a deployment succeeds, it was initiated because some code changed in your application. To be effective with your time, you look for problems when you think they may have been introduced. Logically, points of change are where you expect to see issues injected, so you tend to only look for issues then. Unfortunately, this approach limits your opportunities to reproduce the previously mentioned intermittent issues: hard-to-reproduce issues that don’t occur on a predictable schedule or set of events. If, however, you also run your automation periodically, in addition to your event boundaries, you’ll have additional opportunities to reproduce these types of issues. Here’s how periodic automation works. Highly connected software is prone to intermittent issues Today’s software is highly connected, both to components in your production network and to servers and components outside of it. Analytics, payment, and social media services, for example, are often external to your application’s network. Reliance on these services makes your environment harder to test. Just enumerating all[…]

    25.01.2020 | 1:00 קרא עוד...
  • Would Heu-risk it? Part 12: The Twins

    Would Heu-risk it? Part 12: The Twins Another weapon for you to weild! I have some funny stories of how wrong things can end up when this fails. First as usual, rhyme-time: “Your process might work like a charm with one clientMake sure you´re not on a single queue reliantWhat happens the day more than one person tryAnd simultaneously demand the same thing to buy” So, what does it mean? Have you ever been to a web shop, browsing through. You see something you are interested in buying and you put it in your cart. After some more shopping you try to check out – only to be told that the item is no longer available! Can you remember how annoying that was? Well, this card is about that, sort of.See, threading is something that can mess up a lot of things. In the example above, it might be a concious decision from the store to not reserve your item – more of a first come – first serve approach. Which can be ok, of course, but if it gets too common it might cost you users. So, imagine each task someone tries to do in your system as one of the clients above. They each have something they want to buy, and they all think their request is the most important one. Your application’s job is to make sure you don’t mess up their orders, while still serve everyone as quickly as possible.Imagine threading as queues in the department store. Every cashier is a separate thread[…]

    24.01.2020 | 7:00 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>