LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי לכתוב בפורום יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.  

ברוך הבא, אורח
שם משתמש: סיסמה: זכור אותי

כותרת הקטגוריה

בפורום זה הנכם מוזמנים לדון בנושאים טכניים שונים מתחום הבדיקות וה-QA, אשר אינם חלק מהפורומים האחרים.
אנא אל תפרסמו כאן הודעות בנושא חיפוש עבודה, לימודים ושאלות לגבי כניסה למקצוע הבדיקות.

נושאים בקטגוריה: בדיקות כללי – General

0 תגובות emo 386 צפיות
4 תגובות emo
הנושא פורסם ב 12 יונ 2013 20:26 ע"י halperinko
1830 צפיות
 
0 תגובות emo
הנושא פורסם ב 27 יונ 2017 21:01 ע"י מאור
404 צפיות
1 תגובות emo
הנושא פורסם ב 17 מאי 2017 21:33 ע"י אמיר בן זקן
1241 צפיות
1 תגובות emo
הנושא פורסם ב 19 אפר 2017 05:01 ע"י שלומי
408 צפיות
1 תגובות emo
הנושא פורסם ב 27 ינו 2017 11:14 ע"י Matan
749 צפיות
0 תגובות emo 561 צפיות
0 תגובות emo 571 צפיות
0 תגובות emo
הנושא פורסם ב 31 אוג 2016 13:00 ע"י shir
508 צפיות
0 תגובות emo 568 צפיות

חדשות מעולם הבדיקות

  • Software bugs costs business – 13/11

    Reebok runs into trouble over mistaken free trainers offer Sports retailer Reebok has apologised to thousands of shoppers who placed orders for £100 pairs of trainers after a website glitch meant they were only charged for delivery. The company has refused to honour the orders, which are worth hundreds of thousands of pounds, but will ... [Read more...] The post Software bugs costs business – 13/11 appeared first on The Life Of One Man.

    13.11.2019 | 3:02 קרא עוד...
  • Getting Practical with Practitest: A Broad Sweep at a Broad Product

    Before I get started, a full disclosure. I was asked by friends at PractiTest if I would be willing to have a look at their test management software and talk about it on TESTHEAD. To that effect, I said yes. Beyond that, they have no influence on what I say and post here. I have given them permission to use my comments as they choose to so long as they reference this original article here. And with that out of the way... :). I must confess, I have done fewer product reviews with my blog over the years than I had thought I might do. Part of it comes down to a fundamental issue; what I use a product for may be very different than how others might use it. Still, I think it's safe to say that many of us have some similar goals and attitudes about the tools we use and how we might take advantage of them. On the whole, I am a fan of products that do their best to help guide the user with their use, do not bury arcane but useful features under layers of difficult to arrive-to processes and reward a user with regular and frequent interaction. Thus, it is with that idea and approach that I' going to look at what can be either one of the most helpful or most frustrating areas of software testing, that of test case management.I have worked for a variety of organizations over the years and[…]

    13.11.2019 | 11:25 קרא עוד...
  • Glad I wasn’t the QA Engineer here!

    According to the NTSB’s analysis of a recent incident where a self-driving Uber car struck and killed a pedestrian: A radar on the modified Volvo XC90 SUV first detected Herzberg roughly six seconds before the impact, followed quickly by the car’s laser-ranging lidar. However, the car’s self-driving system did not have the capability to classify an object as a pedestrian unless they were near a crosswalk. For the next five seconds, the system alternated between classifying Herzberg as a vehicle, a bike and an unknown object. Each inaccurate classification had dangerous consequences. When the car thought Herzberg a vehicle or bicycle, it assumed she would be travelling in the same direction as the Uber vehicle but in the neighboring lane. When it classified her as an unknown object, it assumed she was static. Worse still, each time the classification flipped, the car treated her as a brand new object. That meant it could not track her previous trajectory and calculate that a collision was likely, and thus did not even slow down. Tragically, Volvo’s own City Safety automatic braking system had been disabled because its radars could have interfered with Uber’s self-driving sensors. By the time the XC90 was just a second away from Herzberg, the car finally realized that whatever was in front of it could not be avoided. At this point, it could have still slammed on the brakes to mitigate the impact. Instead, a system called “action suppression” kicked in. This was a feature Uber engineers had implemented to[…]

    13.11.2019 | 9:07 קרא עוד...

טיפים

  • האם אנו משקיעים יותר מדיי זמן בתכנון בדיקות לגירסה ראשונה?
    האם אנו משקיעים יותר מדיי זמן בתכנון בדיקות לגירסה ראשונה? האם אנו משקיעים יותר מדיי זמן בתכנון בדיקות לגירסה ראשונה? אמנם צריך להגדיר בדיקות אלו, אך ייתכן מאוד שעדיף להשקיע יותר בכתיבה של בדיקות רגרסייה עמן נשתמש הרבה יותר פעמים. בדיקות גירסה ראשונה מטפלות בצורה אטומית…
    קרא עוד...
  • אל תפסיקו לשאול שאלות...
    אל תפסיקו לשאול שאלות... במסגרת עבודת הבדיקות - אל תפסיקו לשאול שאלות... אחרי שקראתם את הרקע לנושא הנבדק, פנו למהנדסי המערכת, והבהירו עמם נקודות שאינן ברורות, גם אם נראה לכם כי הבנתם הכל, השתדלו לשאול שאלות פתוחות - לעולם אינכם…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>