LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

איך ליצור יחסי עובד-מנהל טובים ואיך ליצור מוטיבציה אצל העובד? (סיכום מיטאפ מנהלים 12/17)

נכתב על ידי 
חמישי, 18 ינואר 2018 17:31
דרגו כתבה זו
(2 הצבעות)

איך ליצור יחסי עובד-מנהל טובים ואיך ליצור מוטיבציה אצל העובד?

(מסמך זה נכתב ע"י תומר כהן כסיכום של מיטאפ TestIL למנהלי בדיקות 12/2017)

 

תמונה 1 כנס מנהלים מתוקן

  1. שב עם העובד והתעניין בחייו האישיים, הבן את מעמדו המשפחתי והתרגל לשאול אותו על חייו לעתים קרובות (לא רק בצורה רשמית כי הנך מנהלו אלא מתוך רצון לקשר אישי). כך תיווצר פתיחות בניכם.

  2. שייך פרויקט לעובד, גרום לו להרגיש שיש לו "בייבי". כך יהיה בעל מוטיביציה רבה יותר - כשהעיסוק הופך ממטלה לאתגר אישי אנחנו נוהגים להשקיע בו יותר.
    (פרויקט יכול להיות הובלת משימה מתוך המשימות השוטפות אבל בהחלט גם משהו אחר שיתרום לחברה או לעובדיה)
  3. קבע פגישות שבועיות אישיות - אפילו של כמה דקות, שתף את העובד בדברים שעוברים עליך בעבודה, ושאל אותו על העבודה שלו ובאילו פרויקטים היה רוצה להתעסק. בדוק האם הוא מרוצה מהעיסוק שלו כרגע ושאל האם יש משהו שמפריע לו להתקדם.
    הפגישות הנן דו-צדדיות - בעת הפגישות, שאל את העובד היכן הוא חושב שאתה יכול להשתפר ואילו דברים לדעתו אתה יכול לעשות אחרת. הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה הניהולית.
  4. כאשר העובד מגיע אליך עם שאלה או רעיון כלשהם, אל תמהר לענות (בטח עם התשובה היא שלילית), אמור לו שתחשוב על כך, ובצע מחשבה מעמיקה עם עצמך האם בקשתו של העובד תוכל להתגשם. חזור אליו ביום/יומיים לאחר מכן עם תשובה.
  5. דאג שהעובד שלך יהנה מסביבת עבודה טובה ותומכת, נוחה ושכיף להגיע אליה בבוקר, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית ובנוסף דאג שתמיד יעמוד בפניו אתגר מקצועי. השילוב בין השניים היא הדרך הטובה ביותר לגרום לעובד לקחת צעד קדימה.
  6. דאג לתת לעובדיך פידבק חיובי לעתים קרובות. גם כאשר ברצונך לבקר אותם, התחל ממחמאה על פעולה שעשו, ואם צריך בכ"ז עבור תוך קישור נעים גם לנושאים לשיפור.
  7. גבה את עובדיך אל מול אחרים - גם אם העובד טעה, תן לו להבין שאתה בשבילו ושיש לו גב. במידה ותרצה לדבר עמו על טעותו, עשה זאת באופן אישי.
    אל תשכח לתת קרדיט לעובדייך על פעולות מוצלחות שעשו גם במפגש עם מנהלים ושאר סובבים
  8. כאשר קיים לחץ בעבודה, דאג להישאר עם העובד ולא להשאיר אותו לבד לבצע עבודה - גם אם סיימת את מטלותיך (מצא איך לתמוך). עצם נוכחותך תראה שאכפת לך ותגרום ליחסים טובים יותר בינך לבין העובד.
  9. הקרב מעצמך למען העובד וחפה עליו. אם התקלקל לו המסך, אמור לו  - "קח את שלי, אני כבר ידאג לעצמי לאחר" - שידע שאתה תמיד שם בשבילו.
  10. הצג בפני העובד את יעדי ההתקדמות/קידום שלו - כאשר קיימת תכנית עבודה והתקדמות מסודרת, קיימת בעובד מוטיבציה גדולה יותר לבצע את המטלות.
  11. חבר גם את משפחתו של העובד לצוות / קבוצה - כאשר המשפחה מכירה אותך ואת חבריו לעבודה, יותר קל להם לתמוך ולהבין בשעות העומס, ועובד שמרגיש כי מקום עבודתו הנו משפחה שנייה - ירצה להישאר ולהשקיע יותר  (גם אם אין לכך תקציב מוגדר - ארגנו מפגש משפחות רבעוני בפארק עם/בלי מנגל)

תמונה 2 כנס מנהלים מתוקן

טיפים לראיון עבודה

  1. התכונן לפני ראיון העבודה, עבור על קורות החיים וכתוב לך שאלות ליד אזורים שמעניינים אותך יותר.
  2. נסה להציג את הראיון כפגישת היכרות ולא כראיון עבודה - כך העובד המתראיין ילחץ פחות ותוכל למדוד את ביצועיו האמיתיים.
  3. במהלך הראיון, הסתכל על העובד ולא על קורות החיים (שמור על קשר עין) - כך ירגיש שאתה עמו ומכבד אותו ופחות "נבחן".
  4. דאג שהעובד שמגיע לראיון אינו לחוץ, שבור את הקרח עם small talk, דבר איתו על נושא אישי, ספר קצת על עצמך ותחביבייך. המטרה היא שירגיש חופשי להיפתח ולחלוק ולא  שהלחץ שלו יגרום לכך שביצועיו האמתיים לא ישתקפו.
  5. בצע תיאום ציפיות - הסבר לעובד את תהליך המבחנים והראיונות. שידע תמיד היכן הוא עומד.
  6. הגדר מראש מה חשוב לך לוודא בראיון, בחר שאלות טכניות שמוודאות את התאמת העובד לתפקיד, דאג שאינך מלחיץ את העובד בעת שאלת השאלות.
  7. וודא שהעובד שולט בשפות הנדרשות לביצוע התפקיד
  8. פרט בפני העובד את התפקיד אליו הוא מתראיין ואת דרישותיו
  9. תן לעובד זמן לשאול שאלות - סביר להניח שבמהלך הראיון לא כיסית את כל ההסברים ולעובד נשארו שאלות פתוחות, וכך גם תוכל לראות את רמת ההתעניינות שלו.
  10. במידה ואתה מרוצה מהעובד במהלך הראיון ומעוניין בהמשך התהליך, תן לעובד פידבק במקום על התרשמותך ממנו. המטרה כאן היא לתת לעובד את ההרגשה שאתה מעוניין בו ולגרום לך (ולחברה) לבלוט במידה והעובד מתראיין במקומות נוספים

תמונה 3 כנס מנהלים מתוקן2 

למפגשים נוספים בנושאים שונים - הצטרפו ל- http://bit.ly/TestIL

בכדי לדון בנושא זה ובנושאים אחרים הקשורים לבדיקות הנכם מוזמנים ל http://bit.ly/TestIL-FB

סיכומי כנס מנהלים

שונה לאחרונה ב שלישי, 23 ינואר 2018 18:53

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • I Guess

    I Guess   I really enjoyed providing pre-production comments on Rich Roger's book on quality, Changing Times,  so when the opportunity to do the same for George Dinwiddie came up recently, I took it.Why? Oh, a handful of reasons, including: I'm here for the testing and reviewing feels a lot like testing. (My definition of testing: the pursuit of relevant incongruity.) There's the interesting intellectual challenge of finding a way to provide the kind of review being requested effectively and efficiently. There's the interesting social challenge of delivering my thoughts in a way that conveys them respectfully, despite sometimes being critical. George's book is called Software Estimation Without Guessing and I knew up front that there would be two rounds of review for it. The first was on a version with a couple of chapters still to be written, the second with all content present but further editing still required.The publisher, The Pragmatic Bookshelf, provided clear guidelines on the kind of review they wanted and, in particular, they asked for grammar and typos to be excluded. Initially I felt that this might be a mistake — I could see them, why not call them out and reduce the chance they'd be missed later — but increasingly came to think that it was a good call. By ignoring them, I didn't break my flow to annotate stuff that is probably bread and butter to professional editors, instead delivering what value I could by commenting on the content based on my domain knowledge.Pragmatic also[…]

    23.07.2019 | 1:42 קרא עוד...
  • 2019/07/23 I’m doing an AMA on Communities of Practice with MoT

    On Tuesday 13th August, at 20:00 UK time, I’m doing an AMA webinar on Communities of Practice with Ministry of Testing, with details available here. I have spoken previously about Communities of Practice, with Creating a Testing Community of Practice, Why should we test, and other topics we discussed as a group, 26/3/18 Test Community of Practice: Pair Testing, plus tweets and even doing a local Meetup presentation on them. But what is an AMA? An AMA stands for “Ask Me Anything”, and instead of me giving a presentation for an hour, it is where those attending come up with the questions, and then I try my best to answer them, sharing my experiences and giving examples where possible, as well as any resources along the way. How did this happen? I’ve been wanting to do this for a while, and spoke with the Ministry of Testing team about it last year at Brighton. But with life getting in the way, and them having a busy schedule, it was tough working out when to make it happen. Then, recently they got in touch to see if I was interested in still doing it (of which, I most certainly was!!), and then we worked out a date. How can I do an AMA? If there is something you are knowledgeable and passionate about, by putting yourself out there, sharing your experience through social media, speaking at events (even if only 99 Second Talks at TestBash, as I’ve not given a conference talk to[…]

    23.07.2019 | 1:00 קרא עוד...
  • Five Blogs – 23 July 2019

    The (best) five blogs I read today. Check them out. Fishing for Flow and Peak performance Written by: Michael Bentein No Network Found. 6 Ways to Stay Productive if the Internet Goes Down Written by: Audrey Robinson 5 Techniques To Keep You Motivated To Study Written by: Jessica Freeman Blatant Market Manipulation Highlights the Need for Provably Fair Exchanges Written by: Adam Todd Need a testing metric? Put points on your test cases Written by: Paul Grizzaffi and Mas Kono Quote of the day: “Do not be afraid of spending quality time by yourself” -Albert Camus You can follow this page on Twitter

    23.07.2019 | 12:42 קרא עוד...

טיפים

  • בדוק מוקדם ככול הניתן
    בדוק מוקדם ככול הניתן "בדוק מוקדם ככול הניתן" – אחת המטרות של הבדיקות הינה לספק כמה שיותר משוב ומידע לגבי איכות המערכת מנקודות מבט שונות (פונקציונליות ולא פונקציונליות כמו עמידה בעומסים ושאר יכולות). לעיתים בודקים נוטים בטעות לחשוב כי הדרך…
    קרא עוד...
  • בודקים - זכרו כי מדובר באנשים
    בודקים - זכרו כי מדובר באנשים בודקים - זכרו כי מדובר באנשים "זכרו כי מדובר באנשים" (Tony Bruce) – בסופו של יום – כל מוצר ותוכנה מיועד לשרת צרכי אנשים. לעיתים מדובר בקהל אבסטרקטי שאיננו מכירים באופן אישי ואין לנו גישה אליו,…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>