LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

איך ליצור יחסי עובד-מנהל טובים ואיך ליצור מוטיבציה אצל העובד? (סיכום מיטאפ מנהלים 12/17)

נכתב על ידי 
חמישי, 18 ינואר 2018 17:31
דרגו כתבה זו
(2 הצבעות)

איך ליצור יחסי עובד-מנהל טובים ואיך ליצור מוטיבציה אצל העובד?

(מסמך זה נכתב ע"י תומר כהן כסיכום של מיטאפ TestIL למנהלי בדיקות 12/2017)

 

תמונה 1 כנס מנהלים מתוקן

  1. שב עם העובד והתעניין בחייו האישיים, הבן את מעמדו המשפחתי והתרגל לשאול אותו על חייו לעתים קרובות (לא רק בצורה רשמית כי הנך מנהלו אלא מתוך רצון לקשר אישי). כך תיווצר פתיחות בניכם.

  2. שייך פרויקט לעובד, גרום לו להרגיש שיש לו "בייבי". כך יהיה בעל מוטיביציה רבה יותר - כשהעיסוק הופך ממטלה לאתגר אישי אנחנו נוהגים להשקיע בו יותר.
    (פרויקט יכול להיות הובלת משימה מתוך המשימות השוטפות אבל בהחלט גם משהו אחר שיתרום לחברה או לעובדיה)
  3. קבע פגישות שבועיות אישיות - אפילו של כמה דקות, שתף את העובד בדברים שעוברים עליך בעבודה, ושאל אותו על העבודה שלו ובאילו פרויקטים היה רוצה להתעסק. בדוק האם הוא מרוצה מהעיסוק שלו כרגע ושאל האם יש משהו שמפריע לו להתקדם.
    הפגישות הנן דו-צדדיות - בעת הפגישות, שאל את העובד היכן הוא חושב שאתה יכול להשתפר ואילו דברים לדעתו אתה יכול לעשות אחרת. הן מהבחינה המקצועית והן מהבחינה הניהולית.
  4. כאשר העובד מגיע אליך עם שאלה או רעיון כלשהם, אל תמהר לענות (בטח עם התשובה היא שלילית), אמור לו שתחשוב על כך, ובצע מחשבה מעמיקה עם עצמך האם בקשתו של העובד תוכל להתגשם. חזור אליו ביום/יומיים לאחר מכן עם תשובה.
  5. דאג שהעובד שלך יהנה מסביבת עבודה טובה ותומכת, נוחה ושכיף להגיע אליה בבוקר, הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית ובנוסף דאג שתמיד יעמוד בפניו אתגר מקצועי. השילוב בין השניים היא הדרך הטובה ביותר לגרום לעובד לקחת צעד קדימה.
  6. דאג לתת לעובדיך פידבק חיובי לעתים קרובות. גם כאשר ברצונך לבקר אותם, התחל ממחמאה על פעולה שעשו, ואם צריך בכ"ז עבור תוך קישור נעים גם לנושאים לשיפור.
  7. גבה את עובדיך אל מול אחרים - גם אם העובד טעה, תן לו להבין שאתה בשבילו ושיש לו גב. במידה ותרצה לדבר עמו על טעותו, עשה זאת באופן אישי.
    אל תשכח לתת קרדיט לעובדייך על פעולות מוצלחות שעשו גם במפגש עם מנהלים ושאר סובבים
  8. כאשר קיים לחץ בעבודה, דאג להישאר עם העובד ולא להשאיר אותו לבד לבצע עבודה - גם אם סיימת את מטלותיך (מצא איך לתמוך). עצם נוכחותך תראה שאכפת לך ותגרום ליחסים טובים יותר בינך לבין העובד.
  9. הקרב מעצמך למען העובד וחפה עליו. אם התקלקל לו המסך, אמור לו  - "קח את שלי, אני כבר ידאג לעצמי לאחר" - שידע שאתה תמיד שם בשבילו.
  10. הצג בפני העובד את יעדי ההתקדמות/קידום שלו - כאשר קיימת תכנית עבודה והתקדמות מסודרת, קיימת בעובד מוטיבציה גדולה יותר לבצע את המטלות.
  11. חבר גם את משפחתו של העובד לצוות / קבוצה - כאשר המשפחה מכירה אותך ואת חבריו לעבודה, יותר קל להם לתמוך ולהבין בשעות העומס, ועובד שמרגיש כי מקום עבודתו הנו משפחה שנייה - ירצה להישאר ולהשקיע יותר  (גם אם אין לכך תקציב מוגדר - ארגנו מפגש משפחות רבעוני בפארק עם/בלי מנגל)

תמונה 2 כנס מנהלים מתוקן

טיפים לראיון עבודה

  1. התכונן לפני ראיון העבודה, עבור על קורות החיים וכתוב לך שאלות ליד אזורים שמעניינים אותך יותר.
  2. נסה להציג את הראיון כפגישת היכרות ולא כראיון עבודה - כך העובד המתראיין ילחץ פחות ותוכל למדוד את ביצועיו האמיתיים.
  3. במהלך הראיון, הסתכל על העובד ולא על קורות החיים (שמור על קשר עין) - כך ירגיש שאתה עמו ומכבד אותו ופחות "נבחן".
  4. דאג שהעובד שמגיע לראיון אינו לחוץ, שבור את הקרח עם small talk, דבר איתו על נושא אישי, ספר קצת על עצמך ותחביבייך. המטרה היא שירגיש חופשי להיפתח ולחלוק ולא  שהלחץ שלו יגרום לכך שביצועיו האמתיים לא ישתקפו.
  5. בצע תיאום ציפיות - הסבר לעובד את תהליך המבחנים והראיונות. שידע תמיד היכן הוא עומד.
  6. הגדר מראש מה חשוב לך לוודא בראיון, בחר שאלות טכניות שמוודאות את התאמת העובד לתפקיד, דאג שאינך מלחיץ את העובד בעת שאלת השאלות.
  7. וודא שהעובד שולט בשפות הנדרשות לביצוע התפקיד
  8. פרט בפני העובד את התפקיד אליו הוא מתראיין ואת דרישותיו
  9. תן לעובד זמן לשאול שאלות - סביר להניח שבמהלך הראיון לא כיסית את כל ההסברים ולעובד נשארו שאלות פתוחות, וכך גם תוכל לראות את רמת ההתעניינות שלו.
  10. במידה ואתה מרוצה מהעובד במהלך הראיון ומעוניין בהמשך התהליך, תן לעובד פידבק במקום על התרשמותך ממנו. המטרה כאן היא לתת לעובד את ההרגשה שאתה מעוניין בו ולגרום לך (ולחברה) לבלוט במידה והעובד מתראיין במקומות נוספים

תמונה 3 כנס מנהלים מתוקן2 

למפגשים נוספים בנושאים שונים - הצטרפו ל- http://bit.ly/TestIL

בכדי לדון בנושא זה ובנושאים אחרים הקשורים לבדיקות הנכם מוזמנים ל http://bit.ly/TestIL-FB

סיכומי כנס מנהלים

שונה לאחרונה ב שלישי, 23 ינואר 2018 18:53

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • How to avoid missing a bug

    I found Kristin‘s article about how she forgot to retest a bug very funny. Not because it is a joke but because I recognised myself in her story. When others find a bug in 5 minutes, that were there just under my eyes during my one hour session, I cannot avoid feeling bad. And often, those bugs are not tricky ones, they follow a clear pattern, as if the tester would know where the bugs hide — which can be a developer, some developers are very good at testing.Bugs are gregariousWell, in fact, it is exactly how issues behave. Bugs follow predictable patterns: they like to hook to some behaviours or some modules in the product or some kind of features. When one of those actions or place reveal an unexpected behaviour, you can bet a cookie that you will find similar ones if you continue digging. And you will have a delicious breakfast next day. Same issue elsewhere, other issues near to the first one. Bugs, like zombies, feel stronger when they piece together. And when you think of it, this is obvious: the same bugged code can be called in several parts of the application. Some contexts are not well handled by some frameworks or browsers. (Please be patient, I’ll come with concrete examples in the last section.)The power of heuristicsThe fact to find patterns in bugs and to foresee, not with certainty but at least with confidence, a possible weakness in the context of an application has a name. It[…]

    19.09.2019 | 3:51 קרא עוד...
  • Five Blogs – 19 September 2019

    The (best) five blogs I read today. Check them out. How To Spot a Faker Written by: Matt Heusser If Strategy Is So Important, Why Don’t We Make Time for It? Written by: Dorie Clark 10 Brain Training Exercises To Boost Your Brain Power Written by: Michael Gornam What can testers and developers learn from each other? Written by: Lisa Crispin Testing in DevOps Written by: Matthew Bretten Quote of the day: “If you think adventure is dangerous, try routine. It is lethal.” -Paulo Coelho You can follow this page on Twitter

    19.09.2019 | 12:45 קרא עוד...
  • Don't No

    Don't No We've all been there: frustrated by a request from a stakeholder for what we take to be significant new work without regard for the scale of it, the time it would take, or the current backlog.Recently, a colleague in that situation and ready to scream "NOOOOO!!!!" asked for my advice. What I said boiled down to this: Step back and think of at least three ways that the request could be interpreted. Sketch rough ideas for how you could do each of them, at what cost, with what compromises.  Share them with your stakeholder to clarify their desires and help them to guide the next steps. This is essentially Jerry Weinberg's rule of three and orange juice test so I claim no great novelty here. What I do claim is that I feel a lot better when I follow these steps than when I instinctively reject some request based on poor assumptions and no conversation, landing myself in a needlessly defensive position.P.S. just to make this harder, don't forget that you could also be misinterpreting and underestimating requests that you say "yes!" to. It just doesn't usually feel so bad (at the time).Image: https://flic.kr/p/2etM44v

    19.09.2019 | 12:39 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>