LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בכדי להוסיף פוסט בבלוג יש להרשם או להתחבר - ההרשמה/כניסה מתבצעת מכותרת האתר.

תחרות הבדיקות הישראלית הראשונה ISTC 2017

נכתב על ידי 
שלישי, 11 יולי 2017 11:59
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

בזכות יוזמה של אנה לוקובסקי נערכה לראשונה תחרות הבדיקות הישראלית - ISTC על ידי ITCB - העמותה הישראלית להסמכת בודקים, בשיתוף עם ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס בדיקות ואוטומציה ובחסות נוספת של Inflectra ו-Agile Testing Days.

בתחרות הוכרזו "אלופי הבדיקות של ישראל 2017".

התחרות מיועדת לבודקים מנוסים וגם לאלו החדשים בתחום, המשוגעים לדבר, אשר אוהבים אתגרים ונהנים לבצע בדיקות. במסגרת התחרות התבקשו המתמודדים לבדוק מוצר שאינו מוכר להם בתנאים קיצוניים ובזמן מוגבל של 3 שעות בלבד.

המשתתפים נדרשו לזהות באגים, לדווח עליהם באופן ברור המאפשר תיקון, לערוך בדיקות לא פונקציונליות לפי הצורך ולסיום גם להגיש דו"ח סיכום מצב המוצר אשר יהווה ערך נוסף לחברת המוצר מבחינת שחרור הגרסה. 

צוות השופטים כלל מנהלי בדיקות בכירים המייצגים את חברות ה- IT וההייטק המובילות בישראל - אנה לוקובסקי ( יו"ר ISTC וצוות השופטים) ירון צוברי, דני אלמוג, דורית בן עוז, גיל זילברפלד, משה מאמיה, אמירה כרמלי,  פרופסור שלמה מארק, שגיא טרייבל ולאוניד רוזנפלד.

בחודש מאי נערך שלב המוקדמות שבו השתתפו 26 צוותים. שלב הגמר נערך בחודש יוני במסגרת כנס QA Geek Week 2017 אשר עורכת ג'ון ברייס הדרכה בשיתוף מטריקס בדיקות ואוטומציה.

בשלב הגמר השתתפו 13 מתחרים (7 צוותים), בהם הבודקים אשר הגיעו למקומות הראשונים במוקדמות.

במקום ראשון זכו יעל טייטלמן ערבות וזאבי גב מחברת Kenshoo עם דו"ח סיכום ורמת דיווח הכי טובים, נמצאו באגים חשובים ב-GUI.

יעל וזאבי: "שנינו עובדי חברת Kenshoo בצוותי בדיקות שונים, החלטנו להשתתף ביחד בתחרות ה-QA של ISTC כאתגר מקצועי ואישי. שמענו על התחרות ממנהלת הקבוצה ששאלה מי רוצה להשתתף בתחרות ומיד קפצנו על ההזדמנות. החלטנו להשתתף יחד בתחרות מפני שחשבנו שעבודת הצוות שלנו תוכל להביא את רמת הפוטנציאל המירבית.

במהלך ההכנות החלטנו לרשום רשימות של סוגי בדיקות שהיינו רוצים לכסות במסגרת התחרות ובפרט בדיקות שמתאימות יותר למובייל, לאחר סבב המוקדמות עברנו על הפידבקים של השופטים וניסינו לשפר את תהליכי הבדיקה לפי ההערות שקיבלנו (כגון צירוף סקרינשוטים).
האסטרטגיה שלנו היא לספק מוצר מוגמר ברמה הכי גבוהה ללקוח שיהנה מחווית משתמש נוחה ומוצלחת עם כמה שפחות תקלות בדרך, בעקבות זאת חילקנו בינינו את מסכי הבדיקות ואת סוגי הבדיקות הן במוקדמות והן בגמר בצורה שתאפשר היקף מקסימלי של בדיקת המוצר בזמן הקצוב. כחצי שעה לפני סיום הבדיקות הינו עוצרים, בודקים שעברנו על כל הנקודות וממשיכים הלאה לכתיבת הדוח המסכם.

אנו חושבים שהשתתפות בתחרות תוכל לתרום רבות הן בפן האישי והן הפן המקצועי בהעצמת יעול העבודה על פי עקרונות ה- Agile בתוך החברה ככלל ובעולם ה-QA בפרט. מאוד נהננו מההשתתפות בתחרות שהיוותה עבורנו אתגר מקצועי ואישי."

במקום השני זכו קורי אבידן טולדו ומיטל בן צבי מחברת Blackberry עם הרעיונות הכי טובים לבדיקות ושימוש בפלטפורמות מרובות

במקום השלישי זכו אורי ברכה ודן קופייקין מחברת Payoneer שמצאו הכי הרבה באגים קריטיים

פרסים יקרי ערך הוענקו לזוכים:

הפרס הראשון - טיסה, מלון והשתתפות בכנס ATD 2017 שיתקיים בפוטסדאם, גרמניה בנובמבר 2017. הפרס השני - קורס מקצועי של עד 40 שעות בג'ון ברייס הדרכה + טאבלט מתנה והפרס השלישי - קורס מקצועי של עד 40 שעות בג'ון ברייס הדרכה.

ברכות גם לשאר הצוותים שעלו והתחרו בגמר גביע:

טל חכמון  ועמנואל מולקנדוב מחברת Bank Hapoalim-Qualitest שמצאו באגים חשובים ב-GUI

סטפן שצפין ואנטון שרינוב מחברת CheckPoint שעשו שימוש בפלטפורמות מרובות

ודים קרימסקי ודוד גריץ מחברת SentinelOne שמצאו באגים חשובים ב-GUI

הילה רוה מחברת CyberArk שמצאה באג בעל הערך המשמעותי ביותר (Most Valuable Bug Award)

הארגון הישראלי לבדיקות תוכנה ITCB מברך על היוזמה של אנה, על יוזמה שצמחה מתוך הקהילה ולטובת עידוד, הנעה והנאה של קהילת הבודקים. אנחנו שמחים ומלאי גאווה והערכה על היוזמה שלקחה אנה בהולדת התחרות וההובלה שלה בפעם הראשונה בארץ. לראות את הפעילות הזו צומחת מתוך הקהילה ולמענה, מסב אושר רב, גאווה והחזיר מחדש את ההתלהבות לדמנו. אנחנו רוצים לברך את אלו שנרשמו לתחרות, את המשתתפים במוקדמות, את אלו שעלו לגמר, ואת הזוכים בגמר השנה - כל הכבוד לכולכם, בעיקר על התעוזה והפתיחות. זוהי הפעם הראשונה שהתחרות מתקיימת, ואנו נמשיך ונעשה את כל שניתן על מנת שהתחרות תתקיים שנה אחר שנה.

ולכל העוסקים במלאכה, אני רוצה להודות לחברים בארגון שסייעו בכל הקשור לתחרות, אני רוצה להודות לרם יוניש ולצוות המקסים של ג׳ון ברייס על הדאגה לארגון ואירוח התחרות, וכמובן להודות ולהביע את הערכתי לאנה, שבנוסף ליוזמה, גילתה נחישות ואחריות בלתי רגילים לכל פרט ופרט שנגע לתחרות ולמתחרים.

מזל טוב בשנית לזוכים, ומצפה לראות את כולם ועוד נוספים בשנה הבאה.

מוטי חדד, מנהל ג'ון ברייס הדרכה: "אנו שמחים לארח את תחרות הבדיקות הישראלית הראשונה מסוגה, אשר מהווה את אתגר הבדיקות האולטימטיבי, המעודד מצוינות, התמדה ודבקות במטרה. הצוותים מצאו סה"כ כ- 380 תקלות בסבב המוקדמות וכ-170 תקלות בסבב הגמר. שתי חברות המוצר Radiomize ו-KidInTouch אותם בדקו הנבחנים, הביעו שביעות רצון רבה מהרמה המקצועית של הבודקים ומהערך שקיבלו מהתחרות. אני בטוח שהתחרות היתה חווייתית עבור המשתתפים, מאחר וזוהי הזדמנות יחידה מסוגה עבורם לבחון את כישורי הבדיקה שלהם בתנאים קיצוניים ומאתגרים במיוחד".

שונה לאחרונה ב רביעי, 12 יולי 2017 09:50

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • How to avoid missing a bug

    I found Kristin‘s article about how she forgot to retest a bug very funny. Not because it is a joke but because I recognised myself in her story. When others find a bug in 5 minutes, that were there just under my eyes during my one hour session, I cannot avoid feeling bad. And often, those bugs are not tricky ones, they follow a clear pattern, as if the tester would know where the bugs hide — which can be a developer, some developers are very good at testing.Bugs are gregariousWell, in fact, it is exactly how issues behave. Bugs follow predictable patterns: they like to hook to some behaviours or some modules in the product or some kind of features. When one of those actions or place reveal an unexpected behaviour, you can bet a cookie that you will find similar ones if you continue digging. And you will have a delicious breakfast next day. Same issue elsewhere, other issues near to the first one. Bugs, like zombies, feel stronger when they piece together. And when you think of it, this is obvious: the same bugged code can be called in several parts of the application. Some contexts are not well handled by some frameworks or browsers. (Please be patient, I’ll come with concrete examples in the last section.)The power of heuristicsThe fact to find patterns in bugs and to foresee, not with certainty but at least with confidence, a possible weakness in the context of an application has a name. It[…]

    19.09.2019 | 3:51 קרא עוד...
  • Five Blogs – 19 September 2019

    The (best) five blogs I read today. Check them out. How To Spot a Faker Written by: Matt Heusser If Strategy Is So Important, Why Don’t We Make Time for It? Written by: Dorie Clark 10 Brain Training Exercises To Boost Your Brain Power Written by: Michael Gornam What can testers and developers learn from each other? Written by: Lisa Crispin Testing in DevOps Written by: Matthew Bretten Quote of the day: “If you think adventure is dangerous, try routine. It is lethal.” -Paulo Coelho You can follow this page on Twitter

    19.09.2019 | 12:45 קרא עוד...
  • Don't No

    Don't No We've all been there: frustrated by a request from a stakeholder for what we take to be significant new work without regard for the scale of it, the time it would take, or the current backlog.Recently, a colleague in that situation and ready to scream "NOOOOO!!!!" asked for my advice. What I said boiled down to this: Step back and think of at least three ways that the request could be interpreted. Sketch rough ideas for how you could do each of them, at what cost, with what compromises.  Share them with your stakeholder to clarify their desires and help them to guide the next steps. This is essentially Jerry Weinberg's rule of three and orange juice test so I claim no great novelty here. What I do claim is that I feel a lot better when I follow these steps than when I instinctively reject some request based on poor assumptions and no conversation, landing myself in a needlessly defensive position.P.S. just to make this harder, don't forget that you could also be misinterpreting and underestimating requests that you say "yes!" to. It just doesn't usually feel so bad (at the time).Image: https://flic.kr/p/2etM44v

    19.09.2019 | 12:39 קרא עוד...

טיפים

  • חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח
    חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח חשוב לנתח באגים שהתגלו ע"י הלקוח בכדי להבין למה לא נמצאו הבאגים האלו לפני ששוחרר המוצר, כמו גם - מהיכן נבע הבאג מלכתחילה.   אין כאן תהליך של חיפוש אשמים - אלא תהליך של ארגון לומד…
    קרא עוד...
  • בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים
    בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים בודק - הבן את המודל והאתגרים העיסקיים המוצרים אותם אנו בודקים מיועדים (בין השאר) לקדם את מטרות הארגון בו אנו עובדים, ולנו מחוייבות לעזור בתהליך זה, שהרי לשם כך בעלי העסק מחזיקים בארגון ומעסיקים אותנו, לעיתים…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>