LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - השתתף בקורס בדיקות, קרא הסילבוס או צפה בקורסים חינמיים כגון BBST

נכתב על ידי 
שבת, 14 פברואר 2015 19:50
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

בודק - השתתף בקורס בדיקות, קרא הסילבוס או צפה בקורסים חינמיים כגון BBST – הנחייה זו נכונה הן לבודקים מתחילים והן לבודקים מנוסים שלא עברו קורס מימיהם, ואף כאמצעי לרענון הידע מידיי כמה שנים.

לצערנו בשנים הראשונות להתפתחות מקצוע הבדיקות נטבעה בו בטעות הסטיגמה כי ניתן לקחת כל אדם מן הרחוב לתת לו לשחק עם המוצר הנבדק ולקרוא לכך בדיקות – אך לאט לאט חודרת לשוק התובנה כי בדיקות זהו מקצוע שצריך ללמוד אותו, ולהתמחות בו.

לצערי למרות שיפור ניכר שאנו רואים עם השנים בכמות הבודקים שעוברים הדרכה מסודרת, דווקא נראה כי לא מעט ראשי צוות ומנהלים החלו את דרכם כשקורסי בדיקות היו פחות נפוצים - וחלקם נותרו במצב זה של חוסר מודעות לצורך בלימוד ושיפור מתמיד של הידע והטכניקות הנדרשות.
(ואגב - קורסים במבנה דומה היו קיימים עוד הרבה לפני כניסת ISTQB לתחום, אני לדוגמא זכיתי לעבוד תחת מנהלים שהבינו הצורך ועברתי קורס בדיקות עוד בשנת 1994)

עם השנים הצטבר ידע רב בספרים, מאמרים, פורומים, ובלוגים – הכרת ידע זה מאפשרת כניסה מהירה יותר לתחום הבדיקות והבנת שיטות בדיקה.

כמו כן ישנם מושגים רבים בתחום בהם משתמשים בארגונים שונים בצורה שונה – דבר המקשה לחלוק ידע ולדון עם בודקים אחרים בשל "מגדל בבל" של המקצוע.

השתתפות בקורס בדיקות מאפשרת לקבל במרוכז ובאופן מודרך את הידע הבסיסי בזמן קצר יחסית (מס' ימים) ובעזרת חומר איכותי ומורחב שהוכן ע"י בעלי מקצוע ומשם ניתן להמשיך בלימוד עצמי ו/או לשלב קורסים מתקדמים.

לבודקים פעילים חלק מהמידע בקורס עשוי להיות מיותר מכיוון שכבר שמעו אותו פה ושם (בתלות בסביבה בה התנסו, ובאיכות החניכה לה זכו), ומאידך עשוי לתקן הבנה שגוייה של החומר.
ושוב - יתרון נוסף של קורס הוא ההזדמנות לבחון את הרעיונות שבראשנו מול מדריך מנוסה וקבוצת הלימוד (לשם כך רצוי לבחור בקבוצה הומוגנית ברמה דומה לשלנו).

בצורה דומה ניתן לצורך לימוד עצמי של החומר, ניתן לצפות בסרטוני הדרכה כמו סדרת ה- BBST  שנוצרה בשיתוף בין Cem Kaner ו- James Bach והוסרטה ע"י קם בפורמט של קורס אוניברסיטאי הכולל גם המצגות וחמרי תרגול.
במהלך השנים הצטרפו מדריכים נוספים ושיפרו חומר זה במסגרת האגודה האמריקאית AST.

במקביל יש את הסילבוס הנרחב של ISTQB ומילון המונחים (כולל זה שתורגם ע"י ITCB לעברית) המסופקים חופשי לכולם וגם בעזרתם ניתן ללמוד באופן עצמאי.

מכיוון שלעיתים קשה להתמיד בלימוד עצמי – מומלץ להתחבר לעוד מס' בודקים במסגרת העבודה או וכד' – ולבצע פעילות זו במשותף.

בעבודה - ניתן להקצות 2-4 שעות שבועיות ולצפות ביחד בסרטוני ה-BBST או סרטונים דומים (קישורים וסדר לימוד עצמי ראו בהודעה הנעוצה בפורום הדרכות באתר ITCB), לעצור בנקודות הנראות מעניינות, ולדון בנושאים – מה אנו למדים מהם? האם יש בין הדברים רעיונות שנרצה לקחת לשיפור צורת העבודה הנוכחית?

מומלץ מאוד לנסות להעלות את תובנותיכם בכתב (זו אחת הדרכים להטמעת החומר), והנכם מוזמנים גם להעלות נושאים לדיון בפורום ובפייסבוק – כך תקבלו נק' מבט של בודקים רבים נוספים, ולעיתים קרובות גם תגובות אשר יאלצו אתכם לשקול מחדש הנושאים.

אני נוהג לקרוא הסילבוס בערך כל כשנתיים – וכל פעם נתקל ברעיונות חדשים שכעת מצבי הבשיל להבנתם או להטמעתם,

וכיום יש גם סילבוסים חדשים לרמות מתקדמות, ניהול הבדיקות, ותחומים טכניים שונים כגון עבודה באג'ייל ובדיקות מובייל.

(כמובן חשוב לזכור כי הקורס הבסיסי – כשמו כן הוא, ויש מגוון פעילויות נוספות כמו תרגול, קריאת בלוגים והשתתפות בפורומים שיכולות להרחיב הידע ובהן ניגע בפוסטים אחרים)

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/take-association-for-software-testing.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

Study1

 

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:05

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • Selling Bugs for Software Testers Course

    An Experiment I would like to see if there is demand for me to provide a course on improving persuasion skills for software testers. If someone purchases the course I will produce it and attempt to deliver the content as soon as possible. Check out the promo video on the linked page. The Curriculum The preliminary curriculum is listed below. If anyone decides to purchase the course I would love to receive any feedback on what could be improved. If there is a topic that has not been covered I would be more than willing to attempt to include it in the future. Interest in Python or .NET programming could be options in the future as well. The Overarching Goal, Why does selling bugs matter? Why does this matter? Is this a bug? Where does this bug fit in relation to everything else? The QA Engineer Role Provide Information and constructive feedback Tactical Empathy, Understand the roles you are communicating with Developers Product Owners Executives Combination of Developer and Product Owner Software Architect Tools for being persuasive Advanced Listening Mirroring and Labels Calibrated Questions Face to Face versus Email or Chat Meetings Accusation Audit Tone Persuasive Work Products Test Strategy Storytelling Mindmaps / Concept Maps Metrics and Visualizations Bringing it all together Unifying the techniques and applying them

    19.05.2019 | 5:30 קרא עוד...
  • Measuring performance based on bugs found

      Bug reporting and performance measurement Appraisal season So it's time for reviews and we're looking back into the last 6 months of what's happened and reviewing them. First and foremost it's a measurement of the performance of the employees to make sure of the following things: Working to the required standard Address key areas ... [Read more...] The post Measuring performance based on bugs found appeared first on The Life Of One Man.

    19.05.2019 | 2:18 קרא עוד...
  • Applications are more than just code

    By Matt Long I was at TestBash Brighton recently, and a common theme kept coming up: “You can be technical without knowing how to code!” Richard Bradshaw, TestBash organiser, even did a 99 second talk on the topic. He listed various skills – git, debugging, changing the microwave clock. If you have these skills as a tester, there are plenty of uses for these skills. If you have an agile or DevOps culture – where roles are less set in stone, and teams swarm on problems – you’ll get loads of opportunities to use them. Well, apart from the microwave clock. Learning the ecosystem It’s important to realise most developer skills aren’t coding. If you’ve tried to learn coding, you’ll know lots of other skills can get in the way. You start writing a simple application and lots of good practice pops up. Your developer friend says you should set up a git repository. Then instead of installing dependencies manually, it’s better to set up a dependency manager. Then you learn how to compile and run the code. The list goes on. This can be very daunting, and quickly turns into yak-shaving. This seemingly never ending list of things to learn doesn’t stop with a developer’s skillset. Run a production-grade environment, and SRE/Ops skills will get in the way. Ops ensure that users can use your environments. They do all kinds of things. Backups. User and authentication control. Familiarity with the Linux CLI to debug issues. Log monitoring and analysis.[…]

    19.05.2019 | 10:54 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>