LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - השתתף בקורס בדיקות, קרא הסילבוס או צפה בקורסים חינמיים כגון BBST

נכתב על ידי 
שבת, 14 פברואר 2015 19:50
דרגו כתבה זו
(3 הצבעות)

בודק - השתתף בקורס בדיקות, קרא הסילבוס או צפה בקורסים חינמיים כגון BBST – הנחייה זו נכונה הן לבודקים מתחילים והן לבודקים מנוסים שלא עברו קורס מימיהם, ואף כאמצעי לרענון הידע מידיי כמה שנים.

לצערנו בשנים הראשונות להתפתחות מקצוע הבדיקות נטבעה בו בטעות הסטיגמה כי ניתן לקחת כל אדם מן הרחוב לתת לו לשחק עם המוצר הנבדק ולקרוא לכך בדיקות – אך לאט לאט חודרת לשוק התובנה כי בדיקות זהו מקצוע שצריך ללמוד אותו, ולהתמחות בו.

לצערי למרות שיפור ניכר שאנו רואים עם השנים בכמות הבודקים שעוברים הדרכה מסודרת, דווקא נראה כי לא מעט ראשי צוות ומנהלים החלו את דרכם כשקורסי בדיקות היו פחות נפוצים - וחלקם נותרו במצב זה של חוסר מודעות לצורך בלימוד ושיפור מתמיד של הידע והטכניקות הנדרשות.
(ואגב - קורסים במבנה דומה היו קיימים עוד הרבה לפני כניסת ISTQB לתחום, אני לדוגמא זכיתי לעבוד תחת מנהלים שהבינו הצורך ועברתי קורס בדיקות עוד בשנת 1994)

עם השנים הצטבר ידע רב בספרים, מאמרים, פורומים, ובלוגים – הכרת ידע זה מאפשרת כניסה מהירה יותר לתחום הבדיקות והבנת שיטות בדיקה.

כמו כן ישנם מושגים רבים בתחום בהם משתמשים בארגונים שונים בצורה שונה – דבר המקשה לחלוק ידע ולדון עם בודקים אחרים בשל "מגדל בבל" של המקצוע.

השתתפות בקורס בדיקות מאפשרת לקבל במרוכז ובאופן מודרך את הידע הבסיסי בזמן קצר יחסית (מס' ימים) ובעזרת חומר איכותי ומורחב שהוכן ע"י בעלי מקצוע ומשם ניתן להמשיך בלימוד עצמי ו/או לשלב קורסים מתקדמים.

לבודקים פעילים חלק מהמידע בקורס עשוי להיות מיותר מכיוון שכבר שמעו אותו פה ושם (בתלות בסביבה בה התנסו, ובאיכות החניכה לה זכו), ומאידך עשוי לתקן הבנה שגוייה של החומר.
ושוב - יתרון נוסף של קורס הוא ההזדמנות לבחון את הרעיונות שבראשנו מול מדריך מנוסה וקבוצת הלימוד (לשם כך רצוי לבחור בקבוצה הומוגנית ברמה דומה לשלנו).

בצורה דומה ניתן לצורך לימוד עצמי של החומר, ניתן לצפות בסרטוני הדרכה כמו סדרת ה- BBST  שנוצרה בשיתוף בין Cem Kaner ו- James Bach והוסרטה ע"י קם בפורמט של קורס אוניברסיטאי הכולל גם המצגות וחמרי תרגול.
במהלך השנים הצטרפו מדריכים נוספים ושיפרו חומר זה במסגרת האגודה האמריקאית AST.

במקביל יש את הסילבוס הנרחב של ISTQB ומילון המונחים (כולל זה שתורגם ע"י ITCB לעברית) המסופקים חופשי לכולם וגם בעזרתם ניתן ללמוד באופן עצמאי.

מכיוון שלעיתים קשה להתמיד בלימוד עצמי – מומלץ להתחבר לעוד מס' בודקים במסגרת העבודה או וכד' – ולבצע פעילות זו במשותף.

בעבודה - ניתן להקצות 2-4 שעות שבועיות ולצפות ביחד בסרטוני ה-BBST או סרטונים דומים (קישורים וסדר לימוד עצמי ראו בהודעה הנעוצה בפורום הדרכות באתר ITCB), לעצור בנקודות הנראות מעניינות, ולדון בנושאים – מה אנו למדים מהם? האם יש בין הדברים רעיונות שנרצה לקחת לשיפור צורת העבודה הנוכחית?

מומלץ מאוד לנסות להעלות את תובנותיכם בכתב (זו אחת הדרכים להטמעת החומר), והנכם מוזמנים גם להעלות נושאים לדיון בפורום ובפייסבוק – כך תקבלו נק' מבט של בודקים רבים נוספים, ולעיתים קרובות גם תגובות אשר יאלצו אתכם לשקול מחדש הנושאים.

אני נוהג לקרוא הסילבוס בערך כל כשנתיים – וכל פעם נתקל ברעיונות חדשים שכעת מצבי הבשיל להבנתם או להטמעתם,

וכיום יש גם סילבוסים חדשים לרמות מתקדמות, ניהול הבדיקות, ותחומים טכניים שונים כגון עבודה באג'ייל ובדיקות מובייל.

(כמובן חשוב לזכור כי הקורס הבסיסי – כשמו כן הוא, ויש מגוון פעילויות נוספות כמו תרגול, קריאת בלוגים והשתתפות בפורומים שיכולות להרחיב הידע ובהן ניגע בפוסטים אחרים)

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/take-association-for-software-testing.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

Study1

 

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:05

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • The 5 reasons why big IT projects don’t get done

    Big projects take forever, never get done, and lose relevancy for before anyone uses them. Building things nobody uses is a waste of time, and money, but we spend fortunes doing it, over and over again. There is a better way. This article describes the five reasons why big IT projects don’t get done, and […] The post The 5 reasons why big IT projects don’t get done appeared first on Xebia Blog.

    22.10.2018 | 4:01 קרא עוד...
  • Testing For Digital Accessibility

    Testing For Digital Accessibility 'Learned the difference between usability and accessibility testing' is what the co-learners shared with us as one of the feedback for the accessibility testing workshop conducted on 23rd September.This workshop was hosted by Manumantraa and presented by Ajay Balamurugadas and myself.  In my humble knowing, this confusion can occur if/when the focus is not on testing but on imposing testers to learn about the process followed rather than about testing at any organization. The ecosystem makes you believe as a new tester, that knowing about testing fundamentals is not necessary but knowing the process is essential. As Sanath puts it 'lie' is at the center of the word 'believe'. Any belief about software testing needs to be formed by a tester and by deep diving to know and learn and mustn't be a blindly followed borrowed belief system. When we learn from the unlearned it impacts us and the next generations of testers know-how as this, in turn, gets passed down as software testing knowledge.So do *participate, discuss, talk and be involved in the learning that is happening around you, in your team, at your organization. *Participate - Take part assertively and effectively to contribute for the greater good. Testers who are on a learning path of a11y testing can find some of the below collated a11y testing tools useful and for reference only. For the ease of developing a11y tools for testing and for a deeper understanding a11y testing is broadly categorized into Visual, Cognitive, Speech, Mobility and Hearing impairment.  Some of the a11y testing tools[…]

    22.10.2018 | 3:46 קרא עוד...
  • Effectiveness

    Effectiveness Effectiveness I recently had a bit of a wake-up call via Twitter. I asked the following question: “What’s the one thing /above all/ that makes for an effective organisation?” My thanks to all those who took the time to reply with their viewpoint. The wake-up call for me was the variety of these responses. All over the map might be a fair description. Which, given I’ve been writing about effectiveness in the context of organisations for more than a decade now, tells me I’ve some way to go to get my perspective across. Not that I’d expect folks to respond by simply parroting my definition, of course.And nor do I claim any special authority over the term. Goldratt defines (in)effectiveness as: “Things that should not have been done but nevertheless were done.” Drucker defined it as: “Successfully aligning behaviour with intentions.” Aside: It’s been my experience that (organisational) effectiveness gets little attention or focus in most organisations. And seeing as how in most organisations things are so ineffective, I’ve come to believe that those making the calls don’t see a need for effectiveness. Spectra Effectiveness is a spectrum. From highly ineffective through to highly effective. Note that this spectrum is orthogonal to the spectrum of organisational success (by whatever measure you might choose for success: revenues, profits, social impact, personal kudos, joy, employee satisfaction, customer satisfaction, quality, returns to shareholders, executive bonuses, w.h.y.). Effective organisations are not necessarily successful, and successful organisations are not necessarily effective. I posit that effectiveness[…]

    22.10.2018 | 2:25 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>