LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - השאר ממוקד מטרה

נכתב על ידי 
שישי, 26 דצמבר 2014 11:01
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

Targetבודק - "השאר ממוקד מטרה / Keep Your Eye on the Ball - The End Goal " – כבודקים בעלי יכולת מיקוד וירידה לפרטים, לעיתים אנו מאבדים את התמונה הכוללת וצוללים יתר על המידה בבדיקת נושאים זניחים.

גם בבדיקות חוקרות (ET) עלינו לתכנן מה אנו רוצים לבדוק, וגם אם פה ושם אנו סוטים לצורך בדיקת נושאים בלתי צפויים עלינו לזהו כאשר אנו מתרחקים מדיי מהמטרה, לתעד זאת כנושא בדיקה להמשך, ולזכור לחזור לנתיב המתוכנן.

 

ציטוט תגובה מתפוז הכוללת הרחבה לנושא: אחת התלונות שאני שומע ממנהלים על העובדים שלהם - שהעובדים נוטים לבזבז זמן על בדיקות לא הכרחיות כרגע.

אז איך מזהים?  -  הדרך הכי פשוטה היא להבין מה ה-main system usage שלנו.

להבין איך לקוחות עובדים עם המערכת.

אם יש feature שהלקוחות לא משתמשים בו, הוא מוסתר רוב הזמן והוא בכלל משמש כמעט תמיד רק את אנשי התמיכה - אל תלך לשם. מצד שני אם אתה בודק משהו ופתאום מוצא באג ב-main flow כדאי מאד לחקור אותו כי זה אחד הדברים הראשונים שהלקוח יעשה עם המערכת.

 

כלומר - חשוב לזכור איזה ערך מייצגת כל בדיקה למשתמש - ולהשקיע את מירב זמננו באזורים ובמקרי השימוש (Use Cases) החשובים למשתמש.

 

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/keep-your-eye-on-ball-end-goal-99-ways.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:15

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

טיפים

  • אם נתקלת בבאג במקרה... - חפש באגים דומים
    אם נתקלת בבאג במקרה...  - חפש באגים דומים אם נתקלת בבאג במקרה... או שחזרה תקלה מלקוח - חפש באגים דומים, סביר להניח שפיקששת סדרה שלמה של באגים מאותו סגנון. בתרגום חופשי מהמסמך הבא של Cem Kaner.   ראה המסמך בלינק הבא, כמו גם רשימת Checklists נוספים…
    קרא עוד...
  • בדוק מוקדם ככול הניתן
    בדוק מוקדם ככול הניתן "בדוק מוקדם ככול הניתן" – אחת המטרות של הבדיקות הינה לספק כמה שיותר משוב ומידע לגבי איכות המערכת מנקודות מבט שונות (פונקציונליות ולא פונקציונליות כמו עמידה בעומסים ושאר יכולות). לעיתים בודקים נוטים בטעות לחשוב כי הדרך…
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>