LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

בודק - למד לשאול – Learn to Question

נכתב על ידי 
שבת, 30 אוגוסט 2014 11:09
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

 בודק - למד לשאול – Learn to Question - Tony Bruce – חלק ניכר מעבודת הבודק כרוכה באיסוף מידע לגבי המערכת, התכונה או הנושא הנבדק.
במהלך איסוף המידע נתקל במידע רב המגיע מגורמים שונים, וכולל הנחות אותן נצטרך לאמת או להפריך במהלך הבדיקות ולעיתים קרובות עוד במהלך איסוף הנתונים בעזרת חשיבה ביקורתית והצלבת מידע,

אחת הדרכים הינה ע"י שימוש בשאלות הבהרה ובחינה.

כאשר אנו קוראים את הגדרות המערכת, נרצה לשאול את עצמנו שאלות כמו – האם הגדרות אלו חד-משמעיות?, האם הן עונות על צרכי הלקוח?, מה עוד עשוי לבקש הלקוח?, האם הגדרות אלו תואמות הנהוג בכלים דומים?, האם עונות על הסטנדרטים הנהוגים?

אח"כ נפנה לבעלי עניין שונים ונשאל אותם שאלות סגורות להבהרת נושאים שלא היו ברורים לנו, ושאלות פתוחות אשר יעזרו לנו לגלות מידע חסר.

בודק אשר יחשוש לשאול שאלות מתוך מחשבה כי הסובבים יעריכו אותו פחות מתוך הנחה שאינו מבין – יאבד מקור מידע חשוב ולא יוכל להעמיק כמו בודק אשר ירגיש חופשי לשאול.

הדרך בה אנו שואלים משפיעה רבות על התשובות אותן נקבל, כמה מידע נוסף יכלל בהן, עד כמה שאלותינו יגרמו לנשאל לחשוב שוב על ההגדרות המקוריות ולזהות בהן חוסרים וכן הלאה.

באותה המידה גם מגוון השאלות שנשאל ישפיע על התשובות אשר נקבל: מה?, למה?, כמה?, מי?, באיזו רזולוציה?, באיזו סביבה?, לאילו תוצאות יביא?....

קם קאנר, ג'יימס באך, ומיכאל בולטון מדגישים את נושא החשיבה הביקורתית (Critical Thinking) – חשיבה בעלת מטרה, בקרה עצמית, המספקת פירוש, ניתוח והסבר לגבי הראיות והשיטות עליהן מתבסס שיפוטנו, והשימוש בשיטות אלו בכדי להתגבר על הטיות כתוצאה משיחוד דעתנו, עיוורון בלתי רצוני, ושימוש בהנחות שאינן מבוססות.
ג'יימס ומיכאל אף כתבו על כך מצגת מעניינת:
 http://www.developsense.com/presentations/2012-11-EuroSTAR-CriticalThinkingForTesters.pdf

ג'יימס נוהג לחלק את בחינת רמת הבנתנו ל-3 קבוצות:

Huh? – האם אני באמת מבין?, האם אנו מדברים על אותו הדבר?, האם הנושא מעורפל?
Really? – מה גורם לי להאמין?, איך אני יודע שמה שנאמר הוא באמת נכון?, האם זה מגובה בעובדות?

So? – האם זהו הפתרון/המסקנה היחידה?, למה זה משנה?, למי זה משנה?, עד כמה זה משנה?

ככול שנשתפר ביכולת שאילת השאלות, ונעשה זאת בצורה מקיפה יותר (לעיתים מבוקרת, ולעיתים יותר בסגנון ירייה באפילה), כך נשיג יותר מידע, וכך נסתכל בצורה יותר ביקורתית על המוצר הנבדק.

חומר קריאה נוסף:
(שימו לב כי במקרה זה מיכאל תוקף הנושא בצורה שונה מזו בה אני הרחבתי הנושא – ולכן כדאי מאוד לקרוא בנוסף)

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-11-learn-to-question.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 No-Comm

 

שונה לאחרונה ב ראשון, 31 מאי 2015 05:27

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • I am mentoring 20 people at once

    About a month ago I started a program called “Group Mentoring”. Now I have over 20 mentees, in 6 different countries! Crazy, right? What is group mentoring? Group mentoring is a series of hour-long online workshops tailored to your career goals. Each group has just 2-4 mentees, ensuring that your mentor has adequate time to spend with you during the session. Examples of session topics: Interview practice Advanced testing Test automation Career problems Public speaking …and more! So many mentees, so little time I’ve been mentoring tech professionals for about 10 years now, both as part of my day job and in my own time. As my reputation in the industry grew, requests for my mentorship grew and it quickly became clear that I couldn’t accommodate everyone. I was forced to limit my free mentoring to 2-3 people at a time, and put hard limits on the time I could spend for each person. I’m not alone in this. Those of us who regularly speak at tech conferences often do it because we love to share ideas and help others in the industry. Mentoring is a great way to do this, but it’s a massive time commitment. Most of us aren’t paid to give tech talks, and it takes many, many hours to prepare a talk, not to mention the time traveling, giving the talk, and answering follow-up questions. With limited spare time, it can be difficult to add more than one or two mentees to an already busy schedule. At[…]

    18.07.2019 | 1:07 קרא עוד...
  • Five Blogs – 18 July 2019

    The (best) five blogs I read today. Check them out. Learn to Get Better at Transitions Written by: Avivah Wittenberg-Cox GTD: Stress-free Productivity Written by: Francisco Sáez The Easiest MongoDB Tutorial on the Web Written by: Kristin Jackvony When things fall apart (and they will) Written by: Mary Jo Asmus You don’t have to be an expert to teach Written by: Chris Kenst Quote of the day: “Transformation comes more from pursuing profound questions than seeking practical answers” -Peter Block You can follow this page on Twitter

    18.07.2019 | 12:43 קרא עוד...
  • How To Create An Awesome Career In Software Testing

    TL;DR You love software testing, but you are not satisfied with your career as a software tester. I heard a lot of such confessions from testers around the globe. As...

    18.07.2019 | 12:00 קרא עוד...

טיפים

לרשימה המלאה >>