LOGIN
התחברות או הרשמה
Avatar
להמשך הרשמה ידנית – לחץ על כפתור ההרשמה, להרשמה/כניסה מהירה בעזרת חשבון רשת חברתית – לחץ על הלוגו בכותרת

אפס סיסמה - שכחתי את שם המשתמש

שם משתמש
סיסמה
זכור אותי

he icon   en icon

למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא

נכתב על ידי 
שבת, 12 יולי 2014 13:19
דרגו כתבה זו
(1 הצבעה)

למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא

"למדו מתי להשתמש באוטומציה ומתי לא" – תחילה – חשוב ללמוד כי למרות ההבטחות של כמה ממשווקי הכלים אין אוטומציה ללא תכנות, בסופו של דבר עם כל ההקלות שחלק מן הכלים מציעים כיום, עדיין כאשר חסרה תמיכה בצורך מסוים – נאלץ לפנות לכתיבת קוד.

אין זה אומר שכל הבודקים חייבים להשתתף בפעילות תכנות מקיפה – אבל לכל קבוצה חייב להיות מתכנת מנוסה אשר יודע כיצד לבצע זאת בצורה איכותית.

רבות כבר נכתב על הנושא כי ההחלטה לבצע אוטומציה לנושא תלויה בהשקעה הנדרשת בהפיכת הבדיקה לאוטומטית ביחס לכמות הפעמים בהן נרצה לבצע הבדיקה מעכשיו והלאה, ובכמות התחזוקה שנצטרך להשקיע בכדי לאפשר לבדיקה זו להמשיך ולהתקיים בגרסאות הבאות של המוצר.

מקרי בדיקה אותם אנו מריצים שוב ושוב על כל בילד – כמו Sanity יהיו אם כן המועמדים הראשונים לאוטומציה, אחריהם נושאים שישתתפו בבדיקות רגרסיה, ואם השלמנו שני יעדים אלו – נוכל להמשיך ולחשוב באותה הדרך היכן יהיה יעיל להשקיע בעתיד.

צריך לזכור כי פעמים רבות לא נממש את מלוא הבדיקה בצורה אוטומטית – ואז יהיה עלינו לוודא כי איננו שוגים באשליית כיסוי אוטומטי – אלא מנהלים זאת ומבצעים הצעדים הנותרים ידנית.

אוטומציה הינה בעצם בדיקה בעזרת המחשב, ורצוי שנזכור כי לעיתים קרובות במקביל להליך האוטומציה ה"מסודר" הקיים בקבוצה, אנו יכולים להיעזר ביכולות המחשב להקל על חיינו ולהאיץ תהליכי תכנון וביצוע גם לצרכים הד-הוקיים – ולתת לכך את המשאבים הדרושים.

לעיתים נוכל להפיק המון מכלי ייעודי – אשר לדוגמא יחלץ את כל הטקסטים הנחשפים למשתמש ויספק לנו קובץ עליו נוכל לבצע במרוכז בדיקת איות בעזרת הכלים הבנויים ב- MS-Word או וכד', במקום להסתמך על ערנות הבודקים למציאת בעיות גנריות אלו.

לעיתים קרובות ניתן לבנות כלים ייעודיים להקמת עמדת הבדיקות, ולהגעה לנקודת ההתחלה של הבדיקות ותכולת מבני הנתונים הנדרשת כבסיס לעבודה הידנית, במקום להשקיע בכך מאמץ ידני שוב ושוב.

מאידך – רצוי לדעת כי אוטומציה מסודרת אינה דבר שניתן להשיג תוך מס' ימים ושבועות – יש לוודא יישור צפיות עם ההנהלה,

צריך לזכור כי לרוב – על כל הערכת זמנים של משימת אוטומציה – יש לקחת עוד כ-50% זמן של דיבוג ותיקון בעיות בלתי צפויות.

וגם לדעת באילו מקרים עדיף "לא להילחם עם האוטומציה" אלא להמשיך ולבצע ידנית.

כמו כן – לעיתים קרובות ממשיכים להשתמש ולבזבז זמן בהרצת בדיקות אוטומטיות – רק כי "הן כבר קיימות" – אך ייתכן מאוד ואלו כבר מזמן לא רלוונטיות, לא ממש מוצאות באגים חדשים, או פשוט לא יעילות כפי שנכתבו במקור – ורצוי להחליפן במקרי בדיקה מורכבים יותר, המותאמים לצרכי רגרסיה.

ודווקא בימים אלו בהם שיטות אג'יליות מעודדות לכתוב בדיקות יחידה אוטומטיות ושיטות כמו TDD מקבלות המון פרסום וקידום – הרי שהסכנות הטמונות בהרצת מקרי בדיקה שאינם יעילים הולכות וגדלות.

חומר קריאה נוסף:

http://www.mkltesthead.com/2013/07/99-ways-workshop-5-learn-when-to.html

 

נשמח לשמוע רעיונות הערות והארות מכם הקוראים – בחלונית התגובה מטה, ו/או בפורום.

סדרת טיפים זו "כיצד להפוך לבודקים טובים יותר" מתבססת על דיון ב: Software Testing Club

99 Things Testers Can Do To Become Better Testers

ה-eBook החינמי שנוצר בעקבות דיון זה: 99ThingsEbook.pdf

וסדרת פוסטים מאת Michael Larsen בשם: Ways Workshop 99 - בה מיכאל מרחיב על כל אייטם וגם מספק הנחיות כיצד לתרגל הנושא.

 

automation-ROI

חובה להיות משתמש רשום במערכת בכדי להגיב - ההרשמה/כניסה בכותרת האתר

חדשות מעולם הבדיקות

  • How to avoid missing a bug

    I found Kristin‘s article about how she forgot to retest a bug very funny. Not because it is a joke but because I recognised myself in her story. When others find a bug in 5 minutes, that were there just under my eyes during my one hour session, I cannot avoid feeling bad. And often, those bugs are not tricky ones, they follow a clear pattern, as if the tester would know where the bugs hide — which can be a developer, some developers are very good at testing.Bugs are gregariousWell, in fact, it is exactly how issues behave. Bugs follow predictable patterns: they like to hook to some behaviours or some modules in the product or some kind of features. When one of those actions or place reveal an unexpected behaviour, you can bet a cookie that you will find similar ones if you continue digging. And you will have a delicious breakfast next day. Same issue elsewhere, other issues near to the first one. Bugs, like zombies, feel stronger when they piece together. And when you think of it, this is obvious: the same bugged code can be called in several parts of the application. Some contexts are not well handled by some frameworks or browsers. (Please be patient, I’ll come with concrete examples in the last section.)The power of heuristicsThe fact to find patterns in bugs and to foresee, not with certainty but at least with confidence, a possible weakness in the context of an application has a name. It[…]

    19.09.2019 | 3:51 קרא עוד...
  • Five Blogs – 19 September 2019

    The (best) five blogs I read today. Check them out. How To Spot a Faker Written by: Matt Heusser If Strategy Is So Important, Why Don’t We Make Time for It? Written by: Dorie Clark 10 Brain Training Exercises To Boost Your Brain Power Written by: Michael Gornam What can testers and developers learn from each other? Written by: Lisa Crispin Testing in DevOps Written by: Matthew Bretten Quote of the day: “If you think adventure is dangerous, try routine. It is lethal.” -Paulo Coelho You can follow this page on Twitter

    19.09.2019 | 12:45 קרא עוד...
  • Don't No

    Don't No We've all been there: frustrated by a request from a stakeholder for what we take to be significant new work without regard for the scale of it, the time it would take, or the current backlog.Recently, a colleague in that situation and ready to scream "NOOOOO!!!!" asked for my advice. What I said boiled down to this: Step back and think of at least three ways that the request could be interpreted. Sketch rough ideas for how you could do each of them, at what cost, with what compromises.  Share them with your stakeholder to clarify their desires and help them to guide the next steps. This is essentially Jerry Weinberg's rule of three and orange juice test so I claim no great novelty here. What I do claim is that I feel a lot better when I follow these steps than when I instinctively reject some request based on poor assumptions and no conversation, landing myself in a needlessly defensive position.P.S. just to make this harder, don't forget that you could also be misinterpreting and underestimating requests that you say "yes!" to. It just doesn't usually feel so bad (at the time).Image: https://flic.kr/p/2etM44v

    19.09.2019 | 12:39 קרא עוד...

טיפים

  • מבט מערכתי לבודקים – Systems Thinking
    מבט מערכתי לבודקים – Systems Thinking מבט מערכתי לבודקים – Systems Thinking התכונה או מערכת אותה אנו בודקים - אינה מנותקת משאר העולם, תיקון בנקודה אחת – עשוי להשפיע ולפגוע בנקודות אחרות, ולכן על הבודק להכיר את המערכת והקשרים בין חלקיה. כמו…
    קרא עוד...
  • לא יודע מה לבדוק?
    לא יודע מה לבדוק? לא יודע מה לבדוק? עצור,  קח הפסקה קלה, ענה על השאלה:   "למה אני בודק?"   טיפים מחברי ITCB-AB
    קרא עוד...
לרשימה המלאה >>